Gå til innhold

BK: Timmy's Head!

Anbefalte innlegg

Nikon D50 m/ Sigma 150mm f/2.8 Makro

1/60

f/3.5

ISO 200

Nikon D50 m/ Sigma 150mm f/2.8 Makro

1/320

f/3.5

ISO 200

Hverken disse eller det forrige er fra samme eksponering. Begge disse bildene har slik utsnitt i orginalen, og er ment å komme rett på, så trenger ikke å komme med at jeg burde tatt helportrett, variasjon fryder... :)

Tar gjerne imot ris... Selv syns jeg doffen ble litt kort, men samtidig, syns jeg, at det er mer utfordrende med stor blender. Man må lære seg å fokusere perfekt fra start av.

Beklager om disse bildene er postet før, men kunne ikke finne de i vedleggene mine, ikke at jeg lette så utrolig godt.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til det andre bildet: Du er inne på noe, men hodet blir for midtstilt, og du må nesten øke dybdeskarpheten litt. Skarphetsplanet sørger for at benet til venstre blir skarpt, men lite annet, noe jeg synes blir litt unaturlig.

I det første bildet er jeg helt fornøyd med gresshoppen, men det hadde vært flott å ha bakgrunn liknende i bilde nummer to, eller iallfall i en mer ensfarget bakgrunn. Dessuten blir de grønne "flekkene" litt distraherende. Bildet blir en anelse kjedelig fordi gresshoppen er nokså midtstilt.

Bildene er imidlertid bra, men alle har vel et forbedringpotensial

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...