Mekkeren Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Hei, jeg har kjøpt meg en 320GB IDE 3,5'' harddisk. jeg tenkte å bruke som systemdisk og lagrings disk. jeg får Partisjonert den til riktige størrelser med Fdisk i DOS til 30GB og 274GB. men da jeg etter laaang tid er ferdig med å formatere disken. og alt er vel og FAT32 filsystem erigang. prøver jeg å installere WinXP PRO fra BOOT cdrom. ehh, og da får jeg opp. "ikke formatert/partisjonert, og alstå ingen filsystem plutselig nå, itilegg skal jeg prøve partisjonere+ formatere den i installprogrammet til XP så får jeg opp kun rundt 130GB, PC-en er ikke altfor gammel (2år kansje) men kjører en BRENT. MS XP PRO uten service pack 2. sendte mail til Butikken der jeg kjøpte disken, og fikk til svar at jeg må kjøpe meg en Orginal XP cd med SP2 ferdig på CD-en. greit nok, kan jeg altids gjøre. men er det kun det som er problemet? at gamle XP ikke tåler så store disker som jeg har? takker for litt hjelp her nå, prøvd 1ukes tid med forskjelige måter og partisjonere+formatere disken på. og Prøvd både NTFS og FAT32. men hver gang jeg skal ha inn XP pro. nei da vil den ikke.. og alltid kommer "RAW" eller "new RAW" opp.. selvom jeg da har allerde har partisjonert, formatert og fått Filsystem FAT32 f.eks. Endret 5. november 2007 av Mekkeren Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Leste litt i den. men er det slik at en windows kan bli for gammel og ikke klare litt store disker,? syntes rett og slett det hørtes litt rart ut...men skal ikke si noe jeg. da får jeg kjøpe meg Ny XP SP2 på original CD.? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det holder fint om du bare oppdaterer etter hva jeg vet. Det får du gjort over nett. Hvis ikke kan du sikkert få noen til å brenne ut en tilsvarende versjon av xp sp2 som du har lisens til. Den trenger ikke _akkurat_ den CD-en som du har. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Det holder fint om du bare oppdaterer etter hva jeg vet. Det får du gjort over nett. Hvis ikke kan du sikkert få noen til å brenne ut en tilsvarende versjon av xp sp2 som du har lisens til. Den trenger ikke _akkurat_ den CD-en som du har. joda, kan vel kansje oppdatere.men jeger uansett lei det genuine microsoft greine så hvis det funker med bare en ny moderne og oppdatert windows så får jeg ta å skaffe meg det da å se om det kan duge da. uansett takk for hjelp! Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Da skal det fungere, forsåvidt. Jeg antar sånt sett at du ikke har en lovlig versjon av XP, og det er stress, i alle fall på sikt. Du finner sikkert noen her inne som selger et lovlig eksemplar av XP eller Vista uansett.. Billigere.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Da skal det fungere, forsåvidt. Jeg antar sånt sett at du ikke har en lovlig versjon av XP, og det er stress, i alle fall på sikt. Du finner sikkert noen her inne som selger et lovlig eksemplar av XP eller Vista uansett.. Billigere.. det stemmer nok dessvere,låst opp med ny cd-key for at den skal virke.brukt den i mange år. heh.men nå tar jeg å kjøper meg windows jeg. orker ikke alt tullet. men lurer på om jeg kan legge inn samme windows'en på flere maskiner i heimen. og hvis jeg føler for det også formatere og legge inn på på nytt med samme cd-key igjen og den slags. det finner jeg vel ut av ganske fort om går eller ikke går. Endret 6. november 2007 av Mekkeren Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Jepps, problemet var faktisk windowsen min.utdatert versjon. nå har jeg alle 300GB'ene tilgjengelig. thanks folks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå