Gå til innhold

Idè til høytalerkasse


Anbefalte innlegg

Hallo ;)

Eg skal lage en høytalerkasse i sløyden på skolen, den skal ha 2 12''bass elementer og har 2diskanter..Men eg vet ikkje ka form eller hvordan den skal se ut :hmm:

 

Hvis noen har en idè eller noe annet som handler om basskasse kom med det :D

 

Bass elementene er 30cm i diameter og 17cm innover

post-143813-1194274915_thumb.jpg

Endret av Thoby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig bare et teit spørsmål, men hvorfor skal du ha diskanter i en basskasse?

 

De som kan hjelpe deg hadde forøvrig sikkert vært glade hadde du postet en link til spesifikasjonene til elementene, slik at de kan gjøre utregninger for indre volum osv.

 

Det kan lønne seg å poste på www.avforum.no også :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hallo ;)

Eg skal lage en høytalerkasse i sløyden på skolen, den skal ha 2 12''bass elementer og har 2diskanter..Men eg vet ikkje ka form eller hvordan den skal se ut :hmm:

 

Hvis noen har en idè eller noe annet som handler om basskasse kom med det :D

 

Bass elementene er 30cm i diameter og 17cm innover

Det der er ljudia.no høyttalere, og dem strekker seg godt opp mot mellomtonen, så diskant av typen diskanthorn kan fungere godt her. Da kan du dele ved 700Hz

 

ellers kan du lage 60L lukka kasse pr sub. Porta kasse er noe mer usikkert, da jeg missliker portakasser har jeg ikke satt meg så mye inn i eller prøvd porta kasser i stor grad. Men med TS an det enkelt simuleres, graver du fra opplysninger så kan jeg gjøre det, om det er interessant.

 

P.S. jeg kjørte makane suber i 60L lukka kasse, men da som regn sub, under 80Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...