Thoby Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Hallo Eg skal lage en høytalerkasse i sløyden på skolen, den skal ha 2 12''bass elementer og har 2diskanter..Men eg vet ikkje ka form eller hvordan den skal se ut Hvis noen har en idè eller noe annet som handler om basskasse kom med det Bass elementene er 30cm i diameter og 17cm innover Endret 5. november 2007 av Thoby Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Egentlig bare et teit spørsmål, men hvorfor skal du ha diskanter i en basskasse? De som kan hjelpe deg hadde forøvrig sikkert vært glade hadde du postet en link til spesifikasjonene til elementene, slik at de kan gjøre utregninger for indre volum osv. Det kan lønne seg å poste på www.avforum.no også Lykke til! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Du burde vurdere noen mellomtoner også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det blir interessant å se reaksjonen hans når han skal høre på musikk uten mellomtone. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hallo Eg skal lage en høytalerkasse i sløyden på skolen, den skal ha 2 12''bass elementer og har 2diskanter..Men eg vet ikkje ka form eller hvordan den skal se ut Hvis noen har en idè eller noe annet som handler om basskasse kom med det Bass elementene er 30cm i diameter og 17cm innover Det der er ljudia.no høyttalere, og dem strekker seg godt opp mot mellomtonen, så diskant av typen diskanthorn kan fungere godt her. Da kan du dele ved 700Hz ellers kan du lage 60L lukka kasse pr sub. Porta kasse er noe mer usikkert, da jeg missliker portakasser har jeg ikke satt meg så mye inn i eller prøvd porta kasser i stor grad. Men med TS an det enkelt simuleres, graver du fra opplysninger så kan jeg gjøre det, om det er interessant. P.S. jeg kjørte makane suber i 60L lukka kasse, men da som regn sub, under 80Hz. Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Anbefaler deg sterkt og putte inn en mellomtone der og et tre-veis delefilter. Volum og slikt bør regnes utifra elementene. Det er dessverre ikke bare bare å bygge en høyttaler, men les deg litt opp så får du nok til skal du se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå