Ustedalen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hva slags mat er bra til deffing og som smaker godt? Har et stort problem med det siste! Vil gjerne også vite noen middagstips. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Kylling , fisk, kalkun, karbonadedeig osv Det eneste man styrer unna er kjøttdeig og pølser. For å øke mengden mat bytter man ut karbohydratene til noe med mer volum. Dvs en halv kg frossene grønnsaker = 1 skive brød , hva blir man mest mett av. Isteden for en vanlig middag med 100 gram ris ,litt grønnsaker og kjøtt så kan bytte ut risen med 6-7 ganger mer grønnsaker så man blir mett. Dette kommer tydligere frem i de andre måltidene Frokost er for mange på en diett en proteinshake og en brødskive med noe magert på og en neve nøtter. Her man bytte ut den lille brødskiven med 350gram ananas til 5.90 Samme karbohydrat/kalorier men 4-5 ganger mer volum så man blir mettere. I min sig ligger det oppskrift linker og en del på TN. Man behøver ikke spise lite selv om man er på en diett. Om man har en pose kyllingfillet 2kg så blir dem ikke så dyre Karbonadedeig har 3g fett og er billig Frossende/ferske grønnsaker som paprika,løk,gulrøtter,brokkoli osv Ris , pasta ,bønner I sauser kan man bruke vann eller melk isteden for smør osv. Skal se om jeg finner noen gode oppskrifter. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Er fiskegrateng fy mat til middag? F.eks bare spise 1 pakke fiskegrateng å ikke noe annet til middag. Kystens Fiskegrateng 450g Innhold: Skummet melk, kokt makaroni 22%, Alaska pollock 19%, eggehvite, vann, herdet marin olje, strøkavring, risstivelse, salt, hydrolysert vegetabilsk protein, krydder (bl.a. muskat), emulgator (soyalecitin) og fargestoff (betakaroten). Næringsverdi per 100g: Energi 570kJ/135kcal, Protein 7 g, Karbohydrat 14 g, Fett 5.5 g eller f.eks 1 halv Seibiff med Løk pakke, pluss litt fullkornspasta. Seibiff med Løk 530g Innhold: Seifilet, vann, løk, hvetemel, margarin, salt, krydder og farge (karamell). Saltinnhold: 0,5 %. Næringsverdi per 100g: Energi 470kj/110kcal, Protein 17 g, Karbohydrat 8.5 g hvorav sukkerarter 0.1 g, Fett 1 g hvorav mettet fett 0,2 g, Kostfiber 0,4 g, Natrium 0,2 g Endret 6. november 2007 av LeanFear Lenke til kommentar
War Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Det er helt greie middager, det er totalen som teller så hvordan middagen ser ut vil påvirke hva man kan stappe i seg i di andre måltidene. Med tanke på Totale kalorier,proteiner,fett og karbs. Når det gjelder Karbohydrat valget som ris og pasta osv så er det her man kutter og ikke mye i resten av middagen. 100g ris eller 800g frossene grønnsaker = det samme Nå lager jeg meg laks for 2 som kommer pakket i vakiumplast 1 og 1 filet Halv kg grønnsaker (frossene og billig) halv/hel boks bønner eller kikerter (isteden for ris) 1løk 1paprika Høres tørt ut iseg selv men det er her krydder og sauser kommer inn. Dynker fisken i pepper & hvitløk krydder og sitronsaft I grønnsakene slenger jeg oppe litt wok saus (kikomanmerker) og litt søt sojasaus (så det ikke blir salt) evt Blue Dragon sauser i ferdige pakker. Eller rett og slett en pose peppersaus Uten om kjøttdeig ,pølser,ferdigpizza og annen åpenbar pure evil så er det ikke mange begrensninger på en diett og alle retter kan spices opp med krydder/saus. Eneste begrensnng er den kalorimengden du har satt opp for middagen på en diett Og utifra den må man balansere karbohydratene og kanskje erstatte litt med grønnsaker for å få nok volum. Seibiff med løk har jeg hele fryseren full av, halv kg grønnsaker , peppersaus/woksaus og 2 poteter så er det en konge middag. Er det ikke noen andre deffere som spiser middag som vil poste sine retter? Endret 6. november 2007 av War Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Du sier at kjøttdeig er pure evil, men hva med karbonadedeig? Lite fett, lite karbohydrater og litt protein. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Karbonadedeig er selve presidenten av kjøttvarer for dem som må bøye seg for lommeboken. Har ca 3g fett , kylling har 1g Kjøttdeig 13g Kylling 100g 74g vann 106kcal 24g protein 1,1g fett 0g karbohydrater Karbonadedeig 100g 75g vann 104 kcal 19,3g protein 3g fett 0g karbohydrater Kjøttdeig 100g (70% av kaloriene kommer fra fett) 68g vann 194kcal 17,9g protein 13,2g fett 0,9karbohydrat Kjøttfarse og medisterdeig er lik som kjøttdeig , litt mer fett. Endret 6. november 2007 av War Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hvis folk absolutt må unne seg kjøttdeig en dag, så finnes det også kjøttdeig av svin som inneholder 9% fett. Denne koster også det samme mange steder. Joda, fremdeles mye fett, men det er i hvert fall en reduksjon på et par prosent Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Snipp Hvor finner du egentlig karbonadedeig med bare 3% fett? Har ikke sett dette i noen butikker i nærheten hos meg. Samtlige har mellom 5 og 8. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Tok å så på Gilde og Spis karbonadedeig som jeg hadde i kjøleskapet nå og begge hadde 5 ja. Ikke 3 Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Det eneste man styrer unna er kjøttdeig og pølser. Det ble litt feil, ble det ikke? Styrer vel også unna melkeprodukter? Vet hvertfall at Kenneth Mandal gjør det. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Melkeprodukter på diett Kenneth Mandal prøvde en random ting og det fungerte, men det betyr ikke at det hadde noe med vektnedgang å gjøre. Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Melkeprodukter på diett Kenneth Mandal prøvde en random ting og det fungerte, men det betyr ikke at det hadde noe med vektnedgang å gjøre. Ja..? Mindre melkeprodukter, mindre fett? Høres logisk ut Unngå mest mulig fett. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Les under bildet også. Manipuler salt – og vanninntaket når det er nødvendig (1-3 dager før konkurransen). Å stresse over dette 16 uker før konkurransen og dermed kutte ut en viktig matkilde som i tillegg kan øke fettforbrenningen, er rett og slett dumt. Det betyr drikk melk på diett. Endret 7. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Manipuler salt – og vanninntaket når det er nødvendig (1-3 dager før konkurransen). Å stresse over dette 16 uker før konkurransen og dermed kutte ut en viktig matkilde som i tillegg kan øke fettforbrenningen, er rett og slett dumt. Husker jeg leste dette et sted. HVIS deffingen ikke fungerer like bra som det du hadde håp om, kan du kutte ned på melkeprodukter å se om det hjelper. Jeg vil ikke tru at melkeprodukter er så nødvending på en deff, er det? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvem bryr seg om du blir litt oppblåst 4 uker ut i dietten hvis du samtidig brenner fett mer effektivt? Kan vel kutte melkeproduktene og få det samme fordelene med kalsium osv om man tar proteinpulver som tilskudd noe man neppe kommer uten om på en diett om man ikke har 500kg kalkun i fryseren. Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Kan vel kutte melkeproduktene og få det samme fordelene med kalsium osv om man tar proteinpulver som tilskudd noe man neppe kommer uten om på en diett om man ikke har 500kg kalkun i fryseren. haha! Endret 7. januar 2008 av Haglo Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mindre melkeprodukter, mindre fett? Høres logisk ut Unngå mest mulig fett.Å gå på en diett er litt mer komplisert enn bare "unngå mest mulig fett" gitt. En del fettsyrer (særlig DHA) er veldig viktig, også på diett Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mindre melkeprodukter, mindre fett? Høres logisk ut Unngå mest mulig fett.Å gå på en diett er litt mer komplisert enn bare "unngå mest mulig fett" gitt. En del fettsyrer (særlig DHA) er veldig viktig, også på diett Det er mye som visstnok skal være viktig hele tiden, skal jeg si deg Men det finnes folk som gjør det veldig enkelt på diett, og det funker det også. Det finnes kroppsbyggere som ikke tar omega 3 fettsyrer og alt det der. Men (DHA) fettsyrer vet ikke jeg hvor man får fra, enten det er tilskudd eller fra mat eller whatever. Men som sagt, det går ann å gjøre det veldig enkelt, kjøpe kjøtt med mindre fett, spise mindre fett, kardiotrening Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Mindre melkeprodukter, mindre fett? Høres logisk ut Unngå mest mulig fett.Å gå på en diett er litt mer komplisert enn bare "unngå mest mulig fett" gitt. En del fettsyrer (særlig DHA) er veldig viktig, også på diett Det er mye som visstnok skal være viktig hele tiden, skal jeg si deg Men det finnes folk som gjør det veldig enkelt på diett, og det funker det også. Det finnes kroppsbyggere som ikke tar omega 3 fettsyrer og alt det der. Men (DHA) fettsyrer vet ikke jeg hvor man får fra, enten det er tilskudd eller fra mat eller whatever. Men som sagt, det går ann å gjøre det veldig enkelt, kjøpe kjøtt med mindre fett, spise mindre fett, kardiotrening Så om jeg kun spiser sånt ( 0% fettinnhold! woo ): http://matportalen.no/Bildearkiv/Matbilder...97738890.68.jpg , og jeg trener litt kardio så blir jeg slank? Neida, for en skikkelig deff så må man balansere næringsemnene riktig. Blodsukkeret bør ikke være så veldig høyt annet enn rundt trening, og man bør få i seg nok sunne fettsyrer så man f.eks. mobiliserer fettsyrer som ligger lagret i kroppen. Jeg kan nevne en bonus, et godt inntak av DHA gjør det mindre sannsynlig at du blir pedofil Jeg samler her en menge små sitater fra diverse artikler man lett finner ved å google, og alle har gode kilder. Kunne ha funnet uendelig mye mer, men det tar jeg meg ikke tid til. Nå er det middag ! =================== "There is overwhelming evidence that EPA and DHA contribute to brain and heart health and children’s proper growth and development. That is why fish has been recommended as part of a well balanced diet." "The EPA and DHA fat in fish can have some blood-thinning effects that can counter the pro-inflammatory diet rich in animal products and saturated fat that most people eat." "Omega 3 fats are healthy fats that reduce inflammation, inhibit cancer development and protect our blood vessels. The basic building block of omega-3 fat is alpha-linolenic acid (ALA). ALA can be found in most nuts and seeds, but are particularly rich in flaxseeds, hempseeds, walnuts and leafy green vegetables. Most people do not get enough (ALA) in their diet." "Proponents of fish have long touted the benefits of docoshexanoic acid (DHA), an omega-3 fatty acid shown to exert significant health benefits. DHA has been shown to protect against dementia, depression, inflammatory diseases and have benefits for the heart, including anti-arrhythmic effects. Low DHA levels are associated with: * Heart Disease * Depression * Schizophrenia * Cancer * Anxiety/Panic * Alzheimer's disease * Hyperactivity * Attention Deficit Disorder * Dyslexia * Allergies * Autoimmune Illnesses * Dermatologic Disorders * Inflammatory Bowel Disease" "The brain is about 60% fat by weight, DHA being the most abundant fat in the brain. A lot of the fat found in brain is in the cell membranes of the neurons and in the protective myelin sheath that covers them. The types and proportions of fats in the cell membranes determine how effectively the brain cells communicate. If an adult is deficient in the right fats, his brain does not function optimally, and if a child is deficient, the brain does not develop nor function optimally. Scientists are now revealing how all kinds of mental disorders including Parkinson's disease, depression, Alzheimer's disease, dementia, and schizophrenia are connected with deficiencies in the essential fatty acids, and with an imbalance between omega-6 and omega-3 fats. For example, children with attention deficit hyperactivity disorder (ADD/ADHD) have been shown to have low levels of DHA in their blood." "It has been scientifically proven that breastfeeding increases a child's intelligence, and that one of the key nutrients responsible for that is DHA. Standard infant formulas don't have but minuscule amounts of DHA. DHA is crucial to the optimal development of the brain in infancy and childhood. No one has really studied the requirements of DHA in later childhood, but based on the fact that in mental disorders they find lowered levels of DHA, it probably is a needed nutrient throughout the whole life." "Omega-3 fettsyrer er kanskje det naturmiddelet som har best dokumentert effekt og det da også akseptert innen den såkalte skolemedisinen, bl.a. for å senke fettinnholdet i blodet." "Alle studiene på Omega-3 er utført på pasienter som allerede har hjerte- og karsykdommer og har vist at de får bedring." "Ved leddgikt kan tilskudd av Omega-3 fettsyrer lette en del av symptomene ved sykdommen. Omega-3 fettsyrer kan føre til at færre ledd blir stive og har også en effekt på morgenstive ledd. For å få effekt av Omega-3 fettsyrer på leddgikt, må du ta høye doser, dvs. ca. 3 g DHA og EPA daglig, over lang tid. Dette vil det være en god idé å diskutere med legen din." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå