endii1 Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Hei. Jeg lurer bare på om luftpistol/gevær er dødelig? f.eks bli skutt i hode. Takk=) Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Viss du bruker Bly kuler skulle jeg nesten tro det ja Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Neppe dødelig. Men veldig ugreit å få i øyet f.eks... Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Da skal du faen meg treffe riktig og Lenke til kommentar
endii1 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Jeg har en Walthers CP99 luftpistol med "Airgun Pellets, 250ct,177cal,4.5mm" kuler:P Endret 5. november 2007 av endreostbo Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Det har noe med hvor du treffer. Jeg skøyt lillebroren min i rompa med et luftgevær, han lever enda (nå var det ikke akkurat et kraftig gevær). Det kommer an på geværet/pistolen og hvor du treffer... Endret 5. november 2007 av Selvin Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Skyt for al del ikkje på dyr! Eg skaut med en svak luftpistol på eit lamb på ca 70 meter en gang og lambet begynte å blø. Og NEI eg er ikkje stolt ever det Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Det kan ha noe med at lammet hadde tynn hud... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Det kan ha noe med at lammet hadde tynn hud... Eller at noen skjøt på det med ett våpne. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Som ved bruk av alle våpen generelt kan det potensielt drepe et menneske, det kan også drepe dyr. Kattedrap Ekorn drap Husk også at man kan risikere å bli blyforgiftet siden ammunisjonen inneholder bly. Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Synes det var et litt rart spørsmål. For det første er en luftpistol mye svakere enn et luftgevær. Med et standard luftgevær skyter du igjennom colaflasker, blikkbokser ect. En kule kan bore seg fra 1 - 3 cm inn i ei furu. (egen erfaring) Treffer du noen i foten er ikke skuddet dødelig, men hvis du treffer i lunge, hjerte, hode og andre vitale organer, kan det, om du er maks uheldig - medføre død. Et luftgevær er ikke noe leketøy, og en må kun skyte på blink inne på et avspærret område. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 Også, folk som ikke skjønner at luftgevær kan drepe folk, burde ikke ha det. Det gjelder også folk som spør om det kan drepe folk. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Kommer jo an på hvor kraftig luftgeværet er. Du kan jo få dem i 9mm for eksempel ^^. Uansett, et eksempel: Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 6. november 2007 Rapporter Del Skrevet 6. november 2007 Du skal ha uflaks, men det er mulig selv med en dårlig luftpistol. Ei kule kan fort gå 5-10cm inn hvis du treffer øyet. Når man tenker på hva som ligger bak øyet, så skjønner man fort at det er en viss risiko for komplikasjoner. I teorien kan du også treffe innsiden av låret eller hånden å treffe hovedpulsåra. Du får jo også kjøpt luftgevær med veldig bra slagkraft nå. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 8. november 2007 Rapporter Del Skrevet 8. november 2007 Hei. Jeg lurer bare på om luftpistol/gevær er dødelig? f.eks bli skutt i hode. Takk=) Ja så absolutt, før kruttvåpen ble vanlig, hadde man luftvåpen som kunne felle en hjort på 150 meters avstand i Europa, dvs for flere hundre år siden. Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Noen som sier de skjøyt et lam på 70 m hold og det blødde? De fleste jeg har prøvd går nesten ikke mer en 60 m. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Har ett luftgevær som har en utgangshastighet på ca 300 m/s, så det vil jeg tro var dødelig hvis du treffer galt ja Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Hei. Jeg lurer bare på om luftpistol/gevær er dødelig? f.eks bli skutt i hode. Takk=) Ja så absolutt, før kruttvåpen ble vanlig, hadde man luftvåpen som kunne felle en hjort på 150 meters avstand i Europa, dvs for flere hundre år siden. Hmm.. for flere hundre år siden sier du? På 150 meters hold også?? Ja, ja verden har jaggu gått tilbake da. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Har ett luftgevær som har en utgangshastighet på ca 300 m/s, så det vil jeg tro var dødelig hvis du treffer galt ja Har en venn som har det, helt sinsykt kraftige greier. Dreper lett! Lenke til kommentar
varmit Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg har skutt utallige fugler med kraftig luftgevær, og at det er fin kraft i noen av dem er det ikke tvil om. Tviler derimot på at det er dødelig for mennesker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå