Judgement Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei. Selv om emnetittelen sier det meste kan jeg jo fylle ut litt mer her: Jeg har problemer med å se video over nettverket, jeg har funnet ut at problemet ligger i det trådløse (ettersom det ikke er noe problem når jeg ser over kablet nettverk. Problemet er vel mest at video'ene stopper opp og går generelt tregt. Jeg tenkte at jeg skulle løse dette ved å få VLC/WMP11 til å forhåndsbuffre nok innhold til å kunne se videoen uten noe stopp og problemer. Dette får jeg ikke til Hvordan løser jeg dette? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har du målt hastigheten? Kan være hastigheten som er for lav på det trådløse enten på grunn av forstyrrelser eller for svakt signal. Mål hastigheten på itavisen sitt speedometer og se om dette er problemet. Du kan prøve å bytte kanal og se om det blir noe bedre da. Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Dersom det er flere trådløse nett i nærheten som kjører på samme kanal, kan det skape forstyrrelser som går ut over hastigheten. Last ned feks. NetStumbler og sjekk hvilke kanaler som er i bruk, og velg en annen kanal dersom nettet ditt deler denne med andre nett. Mange av kanalene overlapper hverandre, dvs. at dersom du kjører på kanal 5 og naboen på kanal 6, vil det fortsatt gi forstyrrelser. Kanalene 1, 6 og 11 er de som ikke overlapper hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå