Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Duger Resonant Engineering RE10 til noe?

phax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg du blander litt. Den tynne kabelen som ofte sitter fast på rca-kablen er en remote kabel som gir forsterkeren beskjed om når den skal slå seg av og på. Strømkabelen er vesentlig tykkere og er strekt på andre side av bilen for å unngå eventuelle forstyrrelser. :)

Lenke til kommentar

Er ingen liten kabel festet til RCA-kabelen min, er kun en tynn kabel med i pakken og den må jeg jo nesten bruke som remote. Har ikke kobla opp alt enda så vet ikke om det blir noe støy.

Hvor skal liksom den jord til RCA-kabelen kobles da? Både spilleren og forsterkeren er jo jorda, og rca kabler er vel jorda via skjermen. Skjønner heller ikke helt hvordan en jorda kabel som bare ligger ved siden av signalkabelen kan ha noen som helst innvirkning.. virker jo teknisk sett litt ulogisk eller?

Sier ikke at du tar feil, vil bare vite hvordan dette fungerer. :)

Lenke til kommentar

Har lest meg litt opp nå og kommet frem til at det hvertfall er endel uenighet om hva som er rett. :)

Så jeg tester å bruke den som remote, og blir det støy får jeg teste med en ekstra kabel. Tviler på at det blir det da, har brukt denne forsterkeren før på en ganske lik pioneer spiller uten noe trøbbel.

Lenke til kommentar

Jeg har koblet den opp som remote selv jeg :p

Gjorde det i uvitenhet da jeg fikk bilen, og har aldri orket å strekke ny kabel.

Jeg har ingen støy eller, men har et par kompiser som får en lyd som volumet stiger i takt med turtallet på. Dårlig jording og/eller skjerming.

Men bare prøv å koble opp, ikke sikkert du får noe støy eller :)

Er så mye uenighet på nettet, så veit ikke helt hva jeg skal tro på selv :s

Men, de fleste forsterkere har vel koblet jord gjennom negative delen på rca-kabelen, så er visst ikke så nødvendig alikevel :p

Lenke til kommentar

Nei nå har ikke jeg nok teknisk kunnskap til å kunne uttale meg så veldig, men når man skal koble jord på spiller sammen med jord på forsterker.. er ikke det akkurat det samme som man gjør når man jorder både spiller og forsterker i chassi? da er jo begge jordpunktene koblet sammen, via chassi. virker jo logisk for meg hvertfall.. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...