Defus Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 hm, du er klar over at det ikke skal gå strøm at med rca kabelen? og at den ledningen som sitter på rca kabelen er til å jorde rca eller noe slikt, og ikke til å kjøre styre strøm med? Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Nå tror jeg du blander litt. Den tynne kabelen som ofte sitter fast på rca-kablen er en remote kabel som gir forsterkeren beskjed om når den skal slå seg av og på. Strømkabelen er vesentlig tykkere og er strekt på andre side av bilen for å unngå eventuelle forstyrrelser. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Det har blitt diskutert i hytt og pine mange ganger. Noen bruker den som remote, andre bruker den som jording til rca-kablene. Dens egentlige formål er å få bort evt. støy fra rca-kabelene. Endret 13. november 2007 av espennyh Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Hm, ok. Aldri hørt at den har blitt brukt til noe annet enn remote, er jo det bilstereo forhandlerene kaller den også, eksempel: link. Hadde jeg skulle koblet til en platespiller kunne jeg forstått at den burde jordes... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Veit det, trodde selv det var beregnet for remote før Men om du ikke har noe spesielt med støy kan du vel sikkert bruke den til remote. Bare husk en bitteliten sikring. Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Er ingen liten kabel festet til RCA-kabelen min, er kun en tynn kabel med i pakken og den må jeg jo nesten bruke som remote. Har ikke kobla opp alt enda så vet ikke om det blir noe støy. Hvor skal liksom den jord til RCA-kabelen kobles da? Både spilleren og forsterkeren er jo jorda, og rca kabler er vel jorda via skjermen. Skjønner heller ikke helt hvordan en jorda kabel som bare ligger ved siden av signalkabelen kan ha noen som helst innvirkning.. virker jo teknisk sett litt ulogisk eller? Sier ikke at du tar feil, vil bare vite hvordan dette fungerer. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Kremt, jeg har aldri gjort det, så jeg vet ikke men jeg har også brukt den som remote en gang i tiden, men nå bruker jeg en egen kabel som kanksje burde hatt en sikring når jeg tenker etter Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Har lest meg litt opp nå og kommet frem til at det hvertfall er endel uenighet om hva som er rett. Så jeg tester å bruke den som remote, og blir det støy får jeg teste med en ekstra kabel. Tviler på at det blir det da, har brukt denne forsterkeren før på en ganske lik pioneer spiller uten noe trøbbel. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg har koblet den opp som remote selv jeg Gjorde det i uvitenhet da jeg fikk bilen, og har aldri orket å strekke ny kabel. Jeg har ingen støy eller, men har et par kompiser som får en lyd som volumet stiger i takt med turtallet på. Dårlig jording og/eller skjerming. Men bare prøv å koble opp, ikke sikkert du får noe støy eller Er så mye uenighet på nettet, så veit ikke helt hva jeg skal tro på selv :s Men, de fleste forsterkere har vel koblet jord gjennom negative delen på rca-kabelen, så er visst ikke så nødvendig alikevel Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Nei nå har ikke jeg nok teknisk kunnskap til å kunne uttale meg så veldig, men når man skal koble jord på spiller sammen med jord på forsterker.. er ikke det akkurat det samme som man gjør når man jorder både spiller og forsterker i chassi? da er jo begge jordpunktene koblet sammen, via chassi. virker jo logisk for meg hvertfall.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Koblet opp alt igår og merket ingen støy. Men ett lite problem er at forsterkeren ikke slår seg av.. Så i morrest var batteriet flatt. Skjønner ikke helt hvorfor, men man finner vel ut. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Sjekket spenningen på remoten? Følger den det spilleren sender? Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Nei ikke sjekka, men er kobla "etter boka".. remote på den blå ledninga med hvit stripe, merket "system remote" på spiller. Forsterker slår seg på men ikke av. Må plundre litt og se idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå