SAGE Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Noen som vet korrekte innstillinger for dette? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Har prøvd litt med den der, men er det "frame buffer size" eller "agp aperture size" som skal evt. settes til 128MB? og hva skal den andre stå på? Er ikke Twinmos et "kvalitetsmerke"? joda, Twinmos er testet mange steder og til god kvalitet. - har dessverre ingen erfaring med implementert grafikk på annet enn gamle kort. Jeg følger med av ren nysgerrighet, og tenker 'høyt': - siden det ikke er noe i AGP-sloten, så trengs kanskje lite ram reservert der ? Hvis det er enten-eller, ville jeg prøvd med å sløyfe avsatt ram der ( står det ingenting i manual om det ? ). - tipper 'frame buffer size' ref. til ram aksellerert via grafikkbrikka til monitor. D.v.s. større skjermområde på høyere frekvens krever mer avsatt ram til oppdatering av frames per sekund/ vertikal refresh rate. Settes i display properties fra windows - f.eks. 1280 x 1024 @ 85 Hz ( som du sikkert kjenner godt til ). . Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Vel jeg satte nå likegodt begge til 128MB, uten at det hjalp mye Den ene av de kunne jeg sette enda høyere, men tviler på at det har så mye for seg... Tror jeg bestiller twinmosPC3200 i morga da...enten med eller uten de winbond-greiene...prøvd alt mulig anna så.. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Er ikke Twinmos et "kvalitetsmerke"? Hadde først Twinmos minne og det funket dårlig... Kjøpte så Twinmos med Winbond brikker og da ble alt stabilt. Prøv følgende: * Sett minnet til 266 MHz med 8-3-3-3 på cas. Dersom alt er stabilt da er det trolig minnet som ikke funker som det skal. * Pass på at du har goop under kjøleribben som skal være med kobberbunn om du har Tbred. Lenke til kommentar
|DeViL|| Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Har du husket å ha på kjølepasta under CPU en? hehe......kjølepasta under cpuen?? tror den kortslutter dah! :oops: Stod nettop opp. Og forresten oppå under oppå under, hvem ser forskjellen? :wink: Rart at det står det i guiden til Vapochill at man skal ha "heat conduction mather" i socketen men det kan jo bare være vapochill Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Er ikke Twinmos et "kvalitetsmerke"? Hadde først Twinmos minne og det funket dårlig... Kjøpte så Twinmos med Winbond brikker og da ble alt stabilt. Prøv følgende: * Sett minnet til 266 MHz med 8-3-3-3 på cas. Dersom alt er stabilt da er det trolig minnet som ikke funker som det skal. * Pass på at du har goop under kjøleribben som skal være med kobberbunn om du har Tbred. Alt ble svart..kom ikke inn i bios engang :o Synest forresten at avslutningen av windows går treigere og treigere...har dette noe med minne å gjøre? Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Er ikke Twinmos et "kvalitetsmerke"? Hadde først Twinmos minne og det funket dårlig... Kjøpte så Twinmos med Winbond brikker og da ble alt stabilt. Prøv følgende: * Sett minnet til 266 MHz med 8-3-3-3 på cas. Dersom alt er stabilt da er det trolig minnet som ikke funker som det skal. * Pass på at du har goop under kjøleribben som skal være med kobberbunn om du har Tbred. har selv Twinmos, og da snakkar man kvalitet:) Twinmos har jeg aldri hatt noe problemer med, og jeg har hatt mange twinmos brikker.. raske og stabile Twinmos er et kvalitets merke ja:) mange OC'ere bruker det også etter som jeg har oppfattet:) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 TwinMOS funker fint hos meg. Har overklokket ram'en fra CL2,5@266MHz til CL2@310MHz. Er ikke verst det. Tror egentli ikke det hjelper å bestille ny ram. Men hvis du har bra med penger så.. Prøv å test ram'en i en annen maskin og se om den funker fint der. Er det veldig vart i kassa di? Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 cpu har idle på 35 grader....ingen vame her nei! Tviler ikke på at det er et godt merke, kommer til å gå for samme en gang til....derimot utgaven(pc2700) kan virke som har kompatibilitetsproblemer med hovedkortet...vil derfor gå for pc3200. Begriper ikke hva som ellers skulle være feil. Blir ikke snakk om å kjøre ny brikke, jeg skal bytte inn den jeg har...gjør de seg vanskelige så skal de få hele boksen tilbake Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Du har ikke skada CPU når du satte på vifta a? Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 bygde to amd duron 1 ghz, med et innbygd skjermkort, heile greia krasjai hytt å pine, kjørte win98 - win2000, samme greia, skifta til winxp, og helie greia fungere heilt fint nå. Hadde litt av samme problemet på denne en amd xp2000, gigabyte hovedkort, her bruke jeg win2000, blei mykkje bedre etter at jeg tok samtlige oppdateringer av win2000 versjon min, har fortsatt et og annet kræsj, men ikke mange. Lenke til kommentar
Buddy Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 etter ha lest igjen alle svara, kan jeg bare si at alt det som står der er ok råd, men som sagt trenger det ikke å være hardware feil, driverfeil/konflikter er like sansynlig. Og sist men ikke minst gå på system advanced system & recovery å sjekk at "automatic rebot" ikke er haka av. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Alt ble svart..kom ikke inn i bios engang :o Synest forresten at avslutningen av windows går treigere og treigere...har dette noe med minne å gjøre? Rart.. Du setter ned minnehastigheten og alt stopper? Om jeg var deg ville jeg prøvd med noen annet minne... Vi har hatt flere Twinmos PC 2700 brikker her og INGEN av de var stabile. Nå er det riktignok ganske lenge siden vi kjøpte de inn og ting har nok blitt bedre nå... Min personlige erfaering med Twinmos PC3200 var også at det ikke var stabilt. Twinmos PC3200 m/Windbond var derimot veldig bra Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 Det var da enda bra det var det jeg bestilte da Håper det ordner seg nå Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 YES Den nye ram'en gjorde susen Twinmos 512MB pc3200 winbond...virker stabilt og fint nå 8) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Nice...Håper du liker AMD nå da, synes de er enklest å bygge og fungerer opp till all forventning. Du får tune inn Turbo mode i BIOS og kjøre i vei, ikke ta FOR kraftig "Burnout" da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå