Gå til innhold

Blåskjerm etter å ha instalert nvidiadriver

sogveg

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter med at jeg får blåskjerm etter å ha innstalert nvidia sin http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_162.22.html driver. Jeg ser ikke hva som står på blåskjemen siden maskinen restarter med en gang den kommer opp. Noen som har hatt samme problemet, eller vet hva som må gjøres? Muligens noe andre drivere som vil funke?

Pc spesifikasjoner

hovedkort: Asus p5k

ram: Geil 2gb

skjermkort: Nvidia 8600 gts

harddisk: Samsung 250 gb

Cpu: Intel core 2 duo E6350 1.8 ghz

Takker for alle svar!

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk:

Win + Pause/Break -> Advanced system settings -> Startup and recovery settings -> ta bort haken ved automatically restart.

Da vil den ikke restarte når du får bluescreen.

Skriv opp feilmeldingen du får neste gang du får bluescreen.

Prøv også å installere nyeste driver (163,69) istedenfor den du linket til.

Lenke til kommentar

Jeg instalerte 163,71 og får blåskjerm hver gang jeg skal starte spill, eller se en film... Har forresten ikke win-tast:p.

edit:eh, drit i det tallet, jeg har xp jeg...

edit2: Det rare er at jeg prøvde å instalre den forrige driveren min, den som fulgte med DVDn som fulgte med skjermkortet. Men jeg får samme feilen.

edit3: Ok, her feilmelfingen som kom: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

edit4: Nå funker det. Jeg avinstalerte den gamle driveren, satte inn in DVDn som fulgte med skjermkortet, gikk inn på device manager, klikket på skjrmkortet som nå var et gult '?' og valgte update driver. Istedenfor å instalere fra setupfilen på DVDn, kopierte windows over de dll-filene og andre ting som den trengte, og nå funker alt sammen.

Yay.

Endret av Mosy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...