multimann33 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg har nå nylig byttet termostat på bilen, og bilen blir fortsatt ikke varme i varmeapparatet. Bilen går litt ujevnt på tomgang. vet at tenningen burde justeres mer. Kan dette ha noe å si? Dette er en Ford Sierra IS. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Mest truleg så har du luft i systemet ditt. Eller du har for lite vatn. Kna litt på slangene mens bilen går, da med radiator toppa av. Eller du kan prøve å sette bilen i ein bratt bakke med snuten opp. Så etterfyller du vatn etterkvart du får plass. Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Har bilen normal driftstemp? Sjekk at spjeldet som dirigerer lufta faktisk står slik at luft blåses gjennom varmeregisteret. Prøv også å spyl gjennom registeret. Luft motoren så alle luftbobler forsvinner. Hvis dette ikke hjelper så er det bare å skaffe et nytt varmeregister og bytte. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 temperaturen ligger innenfor for normal-feltet på måleren, men den ligger ikke midt på. Lufting har jeg prøvd på. Men hvorfor skal den stå i motbakke? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 temperaturen ligger innenfor for normal-feltet på måleren, men den ligger ikke midt på. Lufting har jeg prøvd på. Men hvorfor skal den stå i motbakke? For å få ut det meste av luft. I tillegg lufter du med lufteskruene og varmkjører den med varme på full guffe. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ville sjekket om wire`n til varmeventilen ikke har hoppet av, dette er en slaks "krane" som regulerer tilførselen av vann inn til varmeregisteret. Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Disse bilene har full gjennomstrømning i varmeregisteret til enhver tid. Man regulerer bare luftmengden som blåses gjennom regsiteret. Dette spjeldet som regulerer luftstrømmen er wirestyrt. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Da har jeg lært noe nytt i dag, er ikke noen ekspert på ford Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 23. november 2007 Forfatter Del Skrevet 23. november 2007 Fant jo ut feilen på problemet. Vannpumpa har ikke pumpa vann i registeret Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Fant jo ut feilen på problemet. Vannpumpa har ikke pumpa vann i registeret Det vil da si at vannpumpa er gåen? Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Ja, har gått vann i resten av systemet. Men slangen inn til registeret var helt tørr... Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Ja, har gått vann i resten av systemet. Men slangen inn til registeret var helt tørr... Har hatt en en liten overhalling av motor etter at jeg smeltet to stempler. Da byttet jeg også vannpumpe. Får fremdeles ikke vann inn til varmeapparatet. Kan varmeregisteret mitt vært gåent? Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 http://www.fastford.no/forum/index.php?sho...l=makaroniskrue les det som handler om varmeapp.registeret. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2008 takk for et interresant svar. Satt og leste litt imellom der nå. Har jo tidligere stått Dohc motor i bilen min. For dette problemet startet like før sommeren 2007.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hva slags motor du har spiller ingen rolle ang. varmeapparatregisteret. Det er likt på stort sett alle sierra/scorpio fra den perioden Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Okay... trudde kanskje det var en liten forskjell på modellene jeg.. Siden det sto beskrevet om varmeapparatet til en DOHC. Må prøve å få sjekket det... Kjedelig å kjøre uten varme ja.. Lenke til kommentar
multimann33 Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Finnes det noen enkel måte å bytte dette på uten å måtte av med hele dashbordet? Sjekket på slangen inn til kupeen, den var det vann i, men ikke returen... Så det tyder på at det er noe som tetter inni registeret.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå