Gå til innhold

byttet shuttle psu vifte til papst 18dB.hjelp ang spenning!

Anbefalte innlegg

Hei!Beklager CAPS topic sist...

Har satt i ny papst (4*4*2,5) 18dB PSU vifte i min shuttle SS51 pc. Den er VELDIG LYDLØS NÅ, mistenkelig stille. Virker heller ikke som om at det kommer særlig luft ut. Når jeg ser inn på viften går den rundt, men den går liksom ikke på langt nær så fort som vanlige vifter. Det jeg lurer på er om en må gjøre om spenningen, isåfall hvordan????? Jeg koblet papst viften på de gamle PSU vifte ledningene (klippet dem av).

Håper noen kan hjelpe meg, for er redd strømforsyningen kan bli alt for varm nå... Er godt varm når jeg tar på den hvertfall... LAr pc`n nå stå ved vinduet... Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vifta er på 18db så er det sannsynlig at den ikke flytter allverden med luft. Så jeg vil ikke se bort fra at den er i orden. Du må evt gi den mer spenning for å få opp turtallet, men da kommer jo bråket igjen :-?

Skulle gjerne hatt roligere vifter i det kabinettet jeg og! Men tør ikke pga temp...

Lenke til kommentar

Det kan jo være at strømforsyningen din har en en innebygd viftekontroll som reduserer spenningen til viften din. Dette vil føre til at viften din går på en lavere spenning en 12V som den er ment til å gå på. Du kan prøve og koble viften direkte til hovedkortet ditt på PSU strøm uttaket. Da vil viften din på på 12V. Men om viften gir tilstrekkelig kjøling er fortsatt ikke sikkert. Kommer ann på hvor mye kjøling strømfrosyningen din trenger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Det kan jo være at strømforsyningen din har en en innebygd viftekontroll som reduserer spenningen til viften din. Dette vil føre til at viften din går på en lavere spenning en 12V som den er ment til å gå på. Du kan prøve og koble viften direkte til hovedkortet ditt på PSU strøm uttaket. Da vil viften din på på 12V. Men om viften gir tilstrekkelig kjøling er fortsatt ikke sikkert. Kommer ann på hvor mye kjøling strømfrosyningen din trenger.

Lykke til!

men da burde jo PSU'en oke den til 12V når den blir varm? så det kan jo ikke være det som er problemet vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...