relaps3 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Hei. For et år siden så ble jeg utsatt for blind vold i den fine byen Oslo, når jeg var på vei hjem fra skolen. Etter dette har jeg hat store problemer med kjeven min, har vært hos lege, han henviste meg til tannlegen (der fikk jeg ikke noe hjelp heller) Det knekker hver gang jeg tygger, eller beveger kjeven min fra høyre, eller venstre. Ettersom legen min ikke vet hva han skal gjøre, heller ikke tannlegen, hva skal jeg gjøre med dette. Kjeven min låser seg minst en gang om dagen, og må da lirke den tilbake på plass, dette er utrolig vondt. BTW: ble slått 3 ganger på venstre side av ansiktet, ganske kraftig, om det har noen stor betydning ^^ Noen som kan gi meg noen gode råd, for hva jeg kan gjøre? Tusen Takk Endret 5. november 2007 av dilyx Lenke til kommentar
sxs Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Da får du noen til å slå deg 3 ganger på motsatt side:) Neida. Rart at legen henviser deg til tannlegen, når legen skal kunne mest om kjeveskader. Anbefaler deg å prøve en annen lege, eller spørre på klara-klok? Lenke til kommentar
relaps3 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Hadde det bare vært så enkelt. Glemte å fortelle at jeg har vært hos 2 forskjellige leger for å få noe hjelp til dette, de sier alle det samme. Men får vell prøve en annen lege igjen, var greit å bare høre noen andre mene det samme. Håper på å få et røntgen (Skrives det slik?) Smertestillende (panodil, ibux o.l.), hjelper det mot slike smerter? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei. Du må henvises til en ortoped, ikke tannlege. (Har du?) Jeg lure på om du har tatt en CT? vaio Lenke til kommentar
relaps3 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Får be legen min om en henvisning til en Ortoped da. Da vet jeg hvertfall konkret hva jeg skal be om ved neste lege time. Har ikke tatt noen som helst tester. Takker Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei. Et spørsmål til: Henviste legen deg til en vanlig tannlege, eller til en kjeveortoped? vaio Lenke til kommentar
relaps3 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 han sa at jeg bare skulle ta kontakt med min vanlige tannlege. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hei. Du må henvises til kjeveortoped. (altså ikke en normal ortoped) vaio Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Nok et bevis på inkompetente allmenleger (hestedoktorer) Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Fikk meg og en kraftig trøkk i kjeven for 3 år siden. Det knekker og smeller forsatt , men ikke like intenst som det første året. Regner med jeg må operere tilslutt om det blir værre igjen. Nå er jeg inne i en veldig fin periode der det ikke gjør vondt og knekke og smellelydene ikke er så høye som før. Det var alltid noen som bemerket lydene før Som de sier ovenfor her så må du få time til kjevespesialist, du er ikke alene om å møte på kjipe leger som ikke gjør jobben sin. Bare stå på Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 kjeveortoped er jo de som setter på reguleringa? hvordan skal de hjelpe han med kjeveproblemer? er ikke kjeven beinet innenfor huden? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Tannregulering er et spesialisert felt av kjeveortoped Lenke til kommentar
Gjest Meg Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg fikk nettop samme dritten sjæl ass, etter å ha blitt mæsta opp I trynet av en fotball. Skikkelig uppercut lism. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå