Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har vondt i kjeven etter slag mot ansiktet

relaps3

Anbefalte innlegg

Hei.

For et år siden så ble jeg utsatt for blind vold i den fine byen Oslo, når jeg var på vei hjem fra skolen.

Etter dette har jeg hat store problemer med kjeven min, har vært hos lege, han henviste meg til tannlegen (der fikk jeg ikke noe hjelp heller) Det knekker hver gang jeg tygger, eller beveger kjeven min fra høyre, eller venstre.

Ettersom legen min ikke vet hva han skal gjøre, heller ikke tannlegen, hva skal jeg gjøre med dette. Kjeven min låser seg minst en gang om dagen, og må da lirke den tilbake på plass, dette er utrolig vondt.

BTW: ble slått 3 ganger på venstre side av ansiktet, ganske kraftig, om det har noen stor betydning ^^

Noen som kan gi meg noen gode råd, for hva jeg kan gjøre?

Tusen Takk :)

Endret av dilyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da får du noen til å slå deg 3 ganger på motsatt side:) Neida. Rart at legen henviser deg til tannlegen, når legen skal kunne mest om kjeveskader. Anbefaler deg å prøve en annen lege, eller spørre på klara-klok?

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært så enkelt.

Glemte å fortelle at jeg har vært hos 2 forskjellige leger for å få noe hjelp til dette, de sier alle det samme.

Men får vell prøve en annen lege igjen, var greit å bare høre noen andre mene det samme.

Håper på å få et røntgen (Skrives det slik?) :)

Smertestillende (panodil, ibux o.l.), hjelper det mot slike smerter?

Lenke til kommentar

Fikk meg og en kraftig trøkk i kjeven for 3 år siden. Det knekker og smeller forsatt , men ikke like intenst som det første året. Regner med jeg må operere tilslutt om det blir værre igjen. Nå er jeg inne i en veldig fin periode der det ikke gjør vondt og knekke og smellelydene ikke er så høye som før. Det var alltid noen som bemerket lydene før

Som de sier ovenfor her så må du få time til kjevespesialist, du er ikke alene om å møte på kjipe leger som ikke gjør jobben sin. Bare stå på

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...