Cyrus86 Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg har en Alpha PAL 8045 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PAL8045 og en 80x80 titan vifte (som blåser ned på kjøleren) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...NR=TFD8025M12CA Så lurer jeg bare på om jeg kan få bedre cpu temp med at viften "suger" luft fra kjøleribbene. Har en XP 2000 palominio som ligger på 47-50 grader uten belastning Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Det var en snodig høy temperatur :/ Ang. hvilken vei vifta skal blåse, så er det bare noe du må prøve ut, for det er noe som er forskjellig fra system til system. Noen tjener godt på å sette vifta til å blåse bort fra ribba, mens andre får motsatte resultater. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Blow. Jeg har samme kjøleribbe, og har testet dette med flere vifter. Jeg har enda til gode å se at det blir bedre dersom den suger luften vekk fra kjøleribben. Ofte så grunnes høye temperaturer dårlig luftsirkulasjon i kabinettet. Dersom du har sørget for at denne luften byttes ut, så er det ikke problematisk å lever med 45-50°C på prosessor. Disse målingene er ikke til å store på uansett. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Det var en mystisk høy temperatur synes jeg.. Det er jo sånn at du egentlig ikke kan stole særlig på hk-termistoren, men når tempen er så høy, kan ikke alt være som det skal.. Som byggeren sier er det svært viktig med god gjennomtrekk i kabinettet. Sørg for å ha minimum en vifte som suger inn og en som blåser ut. Helst mer. Mye mer. En annen ting som er svært kritisk er kjølepasta. Sørg for å bruke en god kjølepasta som Arctic Silver 3 eller Shin Etsu. Hvordan pastaen skal kokes står her. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 off topic: Turbel, du har for stor avatar!!! On topic: Prøv da å selv da vel! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Blow. Jeg har samme kjøleribbe, og har testet dette med flere vifter. Jeg har enda til gode å se at det blir bedre dersom den suger luften vekk fra kjøleribben. På noen hovedkort er northbridge og andre komponenter plassert slik at Alpha-ribba trekker varm luft inn hvis den settes til å blåse bort fra ribba. På andre er ikke dette et merkbart problem. Det beste er at folk selv prøver siden dette vil være forskjellig på alle systemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå