Gå til innhold

Kjøpe PC-deler i USA

Anbefalte innlegg

Skal til Florida på nyåret og hadde tenkt meg ny PC. Kommer til å kjøpe Processor, HDD, Skjermkort, RAM og Hovedkort der borte, så kjøper jeg kabinett og resten i Norge.

Noen som vet om noen butikker der borte og eller noen problemer som kan oppstå med å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skulle kjøpe deler i usa, og ender opp med ei strømforsyning fra usa, sørg for at den er stillt inn på norsk strømnett.

Den ondskapsfulle røde bryteren bak der kan ødelegge for deg, (enkelte nye er auto..) men obs! obs! =)

edit: ahh, leste posten din på nytt, står jo at du skal kjøpe kabinett her, men anyways, beware.

Ja oooh, ein liten ting til, eg trur du må tolle på ting om du handler for over 6000,- om de sjekker deg da.

Endret av Dirty2
Lenke til kommentar

De 25% i forskjell er ~norsk MVA. Husk at når du handler i USA så får du sales tax i tillegg (gitt at butikken ikke sender det ut av landet).

Av viktige ting du miste ved å handle i statene:

- Kjøpsloven

- Forbrukerkjøpsloven

De viktigeste poengene her er:

* Du har ingen reklamasjonsrett

* Du har ingen angrerett

* Ved garantifeil, har du ikke krav til å få dekket dine utgifter. Normalt betaler du frakt til produsent og produsent betaler frakt tilbake. Vær OBS for tollproblemer dersom dette skulle skje.

Mitt tips vil hvertfall være å kjøpe HDD i Norge. RAM koster såpass lite at du ikke sparer noe på det heller.

Lenke til kommentar
De 25% i forskjell er ~norsk MVA. Husk at når du handler i USA så får du sales tax i tillegg (gitt at butikken ikke sender det ut av landet).

Av viktige ting du miste ved å handle i statene:

- Kjøpsloven

- Forbrukerkjøpsloven

De viktigeste poengene her er:

* Du har ingen reklamasjonsrett

* Du har ingen angrerett

* Ved garantifeil, har du ikke krav til å få dekket dine utgifter. Normalt betaler du frakt til produsent og produsent betaler frakt tilbake. Vær OBS for tollproblemer dersom dette skulle skje.

Mitt tips vil hvertfall være å kjøpe HDD i Norge. RAM koster såpass lite at du ikke sparer noe på det heller.

Jeg har sett litt mer på prisene, og foreløpig er det kun Skjermkortene som er vesentlig billigere... Trodde det var større forskjell jeg noe ala Apple sine prisforskjeller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...