Gå til innhold

Hjelp til innkjøp av ny spill/kraft pc. Belønning gis! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KaLis:

nja, gode brikker det, men unødvendig om du ikke skal overklokke. benytter du deg mye av multitasking og eller cpukrevende oprasjoner, eller er ytelse i spill og enklere aplikasjoner viktigere?

 

Benytter meg stort sett mest av cpu krevende operasjoner og multitasking. Forøvrig er det viktist med at aplikasjoner og cpu krevende operasjoner skal gå lettere enn spill. Spill kommer i siste rekke kan man si. :)

Noe allround hadde kanskje vært det beste, om ikke det finnes så blir det som jeg nevnte. :)

Endret av KaLiS_
Lenke til kommentar

Noen som har en bra skjerm å anbefale også i samme slengen? :) Max pris vil være 3000 .-

Utseendet + kvalitet er kriteriene her.

 

 

Tittet på denne her ..

 

Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

 

<a href="http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331838" target="_blank">http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331838</a>

Endret av KaLiS_
Lenke til kommentar

Med komplett brukt som butikk, med de prisene som er nå (å ja, jeg kjedet meg ei stund så jeg hadde tid til å leke med dette i dag :-) )..

 

http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=sh...ngListId=522614

 

Ja, jeg vet det er med kabinett der, det var vel bare for å få en komplett pris, men det er bare å fjerne og legge til annet - men jeg kan anbefale dette kabinettet.

 

Ikke bygget hovedsaklig for overklokking eller supertuning, men du har mulighet til å klokke litt dersom det er interesse for det.

 

Det er hvertfall det jeg ville gått for i dag til min bruk (kontor, film, musikk og litt spilling (litt vel mye av og til)).

 

Lykke til med handelen!

Lenke til kommentar
Med komplett brukt som butikk, med de prisene som er nå (å ja, jeg kjedet meg ei stund så jeg hadde tid til å leke med dette i dag :-) )..

 

http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=sh...ngListId=522614

 

Ja, jeg vet det er med kabinett der, det var vel bare for å få en komplett pris, men det er bare å fjerne og legge til annet - men jeg kan anbefale dette kabinettet.

 

Ikke bygget hovedsaklig for overklokking eller supertuning, men du har mulighet til å klokke litt dersom det er interesse for det.

 

Det er hvertfall det jeg ville gått for i dag til min bruk (kontor, film, musikk og litt spilling (litt vel mye av og til)).

 

Lykke til med handelen!

 

Tusen takk! Det er faktisk helt likt det jeg har tenkt å kjøpe nå.. Hehe =)

Lenke til kommentar

Jeg har en 226BW selv, men tror kanskje jeg hadde gått for en 226CW i dag. Ikke missforstå meg, jeg er kjempefornøyd med min BW, men hvis du leter litt i skjermforumet finner du sikkert en tråd om lcd-panelene som er brukt i 226bw, det er nemlig ikke slik at samsung har laget det selv til alle skjermene og det er vanskelig å vite om det faktisk er samsung-panel i den BW'en du bestiller.

 

Hvis du er ute etter 22' tror jeg 226bw/cw er et av de beste kjøpene for øyeblikket. Har ikke et negativt ord å si om den.

Lenke til kommentar

Her er et lignende forslag fra Netshop.no (med kabinett og skjerm)

 

 

GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe

X38+ICH9R,2 PCI-E 2.0 x16, 2*GbE LAN

1 895,-

 

2 x Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail

2 x 475,- (950,-)

 

2 x Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

HD501LJ 100+

2 x 750,- (1500,-)

 

XFX GeForce 8800GT 670M 512MBXXX PCI-Ex2

GDDR3 2xDVI/HDCP, 670/1950Mhz

2 499,-

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

8MB, BOXED m/vifte Socket 775

1 850,-

 

Thermalright ULTRA120 CPU-Kjøler (aka TRUE)

u/vifte 11

495,-

 

Antec Performance One P182 Gun Metal

ATX miditower u/PSU

1 095,-

 

Corsair strømforsyning 620W

20/24pin, ATX v2.2, 120mm vifte, 8x SATA

1 395,-

 

Samsung DVD brenner SHS-183L

Svart, SATA, bulk SHS-183L/BEBM

325,-

 

Samsung Syncmaster 226CW, 22" DeLuxe

1680x1050, 2ms, 3000:1, VGA/DVI, TCO03

3 295,-

 

Noctua NF-S12-800, 120mm Vifte, 800RPM (til å feste på TRUE)

8 dB(A)

49,-

 

Arctic Silver 5 Termisk Pasta

3.5 gram

69,-

 

 

Totalt 15 517,- (+frakt)

 

Om dette er et bedre forslag eller ikke kan man jo klø seg i hue på, men her er det valgt en litt dyrere skjerm og et x38 hovedkort så kanskje litt mer valuta for pengene?. P182 var billigere hos netshop og GEIL-RAM'en er noe billigere (men mer enn god nok). Q6600 er også ganske rimelig hos netshop.

 

X38 kan man sikkert si mye om, det jeg vet er at arvtakeren, x48, kommer ganske snart (men sånn er det alltid er det ikke?), det har støtte for PCIe x16 2.0 (kan komme godt med da 8800gt støtter det) og det er et nyere brikkesett enn P35. Det skal også være greit å klokke med x38, men tror ikke det er helt bortkastet selv om du ikke skal klokke) Jeg har selv vært og kjenner flere som er fornøyde med Gigabyte sine hovedkort, men kan ikke mye om dette kortet spesielt. Hvis det er slik at PCIe x16 2.0 ikke er noe vits selv med 8800GT tror jeg nok jeg ville spart penga og kjøpt P35 i stedet, men har ikke snøring på hvor stor forskjellen er fra vanlig PCIe x16.

 

8800GT kortet jeg valgte er fabrikk-klokket og bør derfor yte temmelig bra alene. Ettersom 8800GT er basert på nyere teknologi enn GTS/GTX (tror det er 65nm) utvikler det mindre varme og er kanskje lettere å kjøle, men det kan hende denne OC-versionen bråker litt, har ikke lest tester av det ennå. GT er forøvrig i single-slot-design noe jeg er litt skeptisk til med tanke på lyd, da små vifter ofte går litt fort og kan vine litt. (Tror GT allikevel ikke går for å være noe bråkekort)

 

EDIT: Med tanke på at multi-tasking er viktigere for deg enn spillytelse ville jeg nok heller gått for Q6600. (begge vil yte bra både i spill og ellers)

 

tenkte 65nm men går surr, 20nm er jo ikke så langt xD

Endret av Olarg
Lenke til kommentar

Skal du kjøre med 2 skjermkort så kjøp n680i SLI socket.. Det jeg har lest om GT kortene så bør de ikke kjøpes med det første. De er nye, det bil komme nye modeller allerede etter jul og de kjører ikke så godt om hverandre (SLI, osv. )

 

Det er absolutt ingen bruk for quad prosessor enda. 3 ghz fra intel duuger lenge og kan overclockes rett oppunder 4 ghz hvis overclocking er et tema.

 

Heller ikke vits å kjøpe x38 hovedkort for x48 kommer etter jul.

 

Kabinettet dit. Bare skryt, kjøpte dette selv for 2 uker siden og det er kjøler bra, brae vifter følger med, god plass, HELT TOPP..

 

Strømforsyningen din, er en av de bedre. ekstra pluss for å ta av kablene som er et stort pluss for p182 kabinettet du kjøper. (pga. kabler kan legges på baksiden av kabinettet)

 

Et MUST.. Windows Vista Premium og 4GB ram. Skal du spille med PC-en din så er VISTA et must. og Vista trenger 4gb ram. Har dette selv og det fungerer veldig bra. Alt jeg har sagt er ut fra erfaring..

 

Har du spørsmål så send meg en melling..

Lenke til kommentar

Hei ta en titt på dette ,

 

gode komponenter til en lavere pris en komplett ,, tilsvarende komponenter eller bedre :D

du får i tilleg et nyere hk og en krafitgere psu til lavere pris :)

 

 

Handlevogn.

 

amentio er en fin og grei butikk :) bestil en del derifra fått alt levert på døra uten og be om det:)

 

 

og BTW det er vel 65nm teknologi i 8800gt

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

KaLis: Jeg vet at jeg lovte deg ett forslag når jeg kom hjem fra skolen, men jeg måtte ordne noe ang gamers choice med netshop, så jeg fikk dessverre ikke tid. :no:

 

Ellers må jeg si at det så veldig bra ut det oppsettet du hadde i handlevognen, men til multitasking og cpukrevende oprasjoner bør du velge Q6600 fremfor E6850.

 

Kan se om jeg får tid til å lage forslag etter hvert, men skal på jobb nå..

Lenke til kommentar

Tusen takk folkens! Dere har vært kjempe hjelpsomme! Nå må jeg egentlig bare gå gjennom alt dere har kommet med å vurdere litt her å der.. :) Jeg regner med at jeg legger inn bestillingen innen neste mandag når alt er klart, ikke vits å forhaste å angre etterpå..

Det her ser kjempe bra ut!

 

All creds to ya guys! + Olarg :):thumbup:

 

Men hva er store forskjellen egentlig på de to skjermene? CW og BW?

Endret av KaLiS_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...