Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med hardware ang. spill ?

Anbefalte innlegg

Hei

Har problemer med å få spille et eldre spill jeg har (Might & Magic VI), det ble vel utgitt i 98 eller no..

Hele innstaleringen går helt smooth, men idet jeg skal starte spillet får jeg den feilmeldingen hvor man kan sende rapport til microsoft om problemet og det der..

Prøvd å forandre modusen den skal spille i til win98/ME, men da sier den at den ikke finner mss32.dll fila..

Har to bærbare PC-er, en med win xp og en med vista, og de spiller spillet helt uten problemer..

PC-en jeg prøver å spille på er en stasjonær jeg og en kamerat har bygget selv i 2005..

Har hørt noen tips om at det kanskje kan være hardware-sammensetning, men skjønner ikke helt det heller men... Er asus p5gd2 deluxe hovedkort, P4 3,2ghz, 1 gig ddr2 ram, WD Raptor harddisk, geforce 6800 gts 512mb ram grafikkort

Hvor i hardwaren ligger i så fall feilen? Kan det være at et eldre spill ikke klarer å bli spillt med PCI-Express skjermkort ?

Alle svar er positive

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at spillet er såpass gammelt, kan det hende du kan prøve å kjøre det i en annen kompatibilitets modus. Hvis du ikke har prøvd det?

Høyreklikke på .exe fila -> Egenskaper -> Kompatibilitet / Compatibility.. Så kan du velge 98 / 95 etc der.

Håper det var noe til hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...