awang123 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Jeg har et nettverk på jobben med 4 datamaskiner, kun 2 skal ha tilgang til Internett, jeg har ikke fast ip adresse Idag så bruker jeg ipx protokollen på alle slik at vi har lett tilgang til hverandres filer. Spørsmålet er ganske enkelt... Jeg vil ha tcp/ip nettverk på alle pc`r men 2 av datamaskinene skal ikke ha tilgang til Internett...hvordan gjør jeg det Endret 5. november 2007 av awang123 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Setter opp to VLAN i switchen Endret 5. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
awang123 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Setter opp to VLAN i switchen Det er ikke trådløst nettverk Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Tror du blander nå VLAN = Virtual Local Area Network WLAN = Wireless Local Area Network Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) han mener VLAN (virutelle lan) ikke WLAN (Wireless LAN) edit: litt sein der ;_; Endret 5. november 2007 av fatalicus Lenke til kommentar
awang123 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Tror du blander nå VLAN = Virtual Local Area Network WLAN = Wireless Local Area Network Nettverket er koblet mot 2 vanlige huber, og da lar det seg vel ikke gjøre da Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ikke med hubber nei. Men du trenger uansett en dhcp-server eller en switch med dhcp for å sette opp tcp-ip nettverket, så da lar det seg nok gjøre Lenke til kommentar
awang123 Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Ikke med hubber nei. Men du trenger uansett en dhcp-server eller en switch med dhcp for å sette opp tcp-ip nettverket, så da lar det seg nok gjøre Ok tror jeg skjønner hva du mener, men vi fortsatt alle maskine få tilgang til hverandre Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Ja, det er ikke noe problem PC1 og PC2 skal ha nett, PC3 og PC4 skal ikke ha Nettverk bestående av 2 VLAN VLAN1: PC1, PC2, PC3, PC4, Internett VLAN2: PC1, PC2, PC3, PC4 PC1 og PC2 skal ha tilgang til både VLAN1 og VLAN2 PC3 og PC4 skal kun ha tilgang til VLAN2 Endret 6. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå