VikinGz Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Er det mulig å kjøre installasjonene via minnepenn? Det har seg slik at bærbar maskina jeg sitter forran hverken liker intrigerte cdromer eller usb cdrom. Så lurte på om det fins noe måte for å få img over til minnepenn istede for å brenne på cd? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det burde ikke være umulig. Jeg har lagt inn DSL på en minnepenn, så det å flytte over ubuntu burde jo ikke være noe problem. Jeg er ikke helt sikker på om det vil fungere, men hvis en laster ned ubuntu.iso, pakker ut fila og kopierer det inn på en usb penn, vil en jo på sett å vis ha ubuntu der. Men da regner jeg med at problemet er at den ikke vil boote når en setter den i maskinen og starter opp. Dette mener jeg ble fikset via syslinux på DSL, men om man da på ha en egen versjon for ubuntu er jeg usikker på. Ser ut som det bare er å kjøre i vei med: http://www.kernel.org/pub/linux/utils/boot/syslinux/ Andre er sikkert mye proffere enn meg og kan i så fall fylle ut det som trengs, bekrefte at det går, eller kalle meg idiot for å komme med noen forslag som er så langt bak mål som mulig. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 jeg sjønte ikke helt hva syslinux er for noe... Ser ut til at bærbaren hater alle salgs cdromer som humper å går... skjønner ikke helt hvorfor. Jeg får knapt nok rørt på musa uten mega lægger som kan vare i minutter... Men igjen, vill den ikke botte fra minnepenn =/ jeg får ikke opp valget, men får opp f.eks usb cdrom, usb floppy ++++ Skal prøve å flashe bios og se om det er redningen Viss ikke kunne jeg tenkt meg en liten boot fra cd som kunne triget videre bot fra minnepenn... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg hadde en lignende problemstilling. Du kan jo sjekke ut tråden min. Dog, jeg må innrømme at jeg ikke fikk det til... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 jeg fikk oppdatert bios i windows og fikk mulighet til å boote fra minnepenn, men jeg får bare feilbesjed at den ikke greier å bote fra den. Så jeg prøvde igjen med cd og da slutta plutslig cdrommen og minnepenna overtok :S Så skal se om det kommer seg nå =D Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 det fungerte ikke, den bare la midlertidlige filer på den Så kommer like langt som vanlig, får starta ubuntu, men ikke kjørt installasjonene. Hvordan lager man en bootabel minnepenn? jeg får bote fra den og har ikke fungert på en eneste pc :/ Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 se her. gammelt, men mulig det kan være til hjelp likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå