Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli noe mer enn bare venner?

Anbefalte innlegg

Hei.

Da må jeg søke råd igjen.

Kan ta hele historien fra start her.

I sommer var jeg på noen festivaler, den ene over en helg og den andre over en hel uke.

Den første helgen ble jeg introdusert for en jente via en bekjent og hun var en hyggelig og grei jente men vi var liksom vår egen gjeng så ble ikke så mye prat med henne og vennene hennes.

Samtidig den helgen så endte hun opp i samme campingvogn som en kamerat av meg og de ble sammen etter dette.

Han her prater jeg bare med 4-5 ganger i året så ikke så vi har ikke så mye kontakt men han er en kjempekar altså.

Den neste festivalen vi var på som var over en uke ble jeg bedre kjent med denne jenta(la oss kalle henne kari) da han kameraten (la oss kalle han: Hans) min tok henne med ditt.

Vi ble faktisk ganske godt kjent, ikke noe kjærlighet men på et mere venneforhold da vi fant tonen ganske godt.

Vi pratet om løst og fast hele uken, jeg tror at hun nesten var mer med meg enn med Hans faktisk.

Hans har alltid sliti med å finne seg jente så jeg syntes det var veldig hyggelig at han hadde funnet en så ålreit jente for hun hadde virkelig noen bra sider ved seg.

Men så utover uken så ble det jo fest og moro og vi hang jo sammen så en kveld som var litt fuktig sa jeg til Kari at hun var en skikkelig bra jente etter at jeg har blitt kjent med deg og jeg syntes at kari og Hans var et skikkelig bra par.

Selv så var jeg ganske betatt av kari selv men denne tanken la jeg fra meg med engang jeg tenkte på det, for hun var innmari ålreit å prate med og ha en ordentlig diskusjon med så ville ikke ødelegge noe her.

En av de siste dagene så fortalte hun meg at hun ikke hadde den veldig store troa på dette forholdet til Hans og jeg ble faktisk ganske overrasket og litt satt ut for dette syntes jeg var leit men sa bare at dere får gi det et forsøk.

Etter den uka så utvekslet vi tlf nr, msn og facebook, så det ble mye kontakt mellom Kari og meg, selv om det bare var på et vennskapelig nivå.

Etter et par uker så begynner hun å henvende seg til meg pga av Hans og forholdet demmes og det går dårlig så de slår opp.

Hun spurte å gravde mye men jeg ville ikke legge noen hindre for dem så jeg var ganske passiv ang forholdet dems.

Etter dem slo opp så har vi hatt mye kontakt på tlf og msn men ikke noe festing sammen før her for noen uker siden da jeg ble invitert til innflyttnings fest for henne og noen andre.

Det var kjempehyggelig det og har bare blitt mer og mer glad i henne men har ikke tenkt tanken på å gjøre noe mer ut av det. Litt pga av Hans men hun siden hun er så ordentlig jente så føler jeg at det vi har nå er veldig ålreit og vil ikke ødelegge dette.

Jeg inviterte henne hjem på en liten fest i helgen da jeg skulle ha noen felles venner til fest og men hun sa at hun måtte dra tidlig eller ligge over.

Jeg tilbød henne overnatting eller så sa jeg at vi kunne få fikset transport som den kjernekaren jeg er.. øøø..

Hun dro hjem den kvelden og jeg ble sittende å tenke mye for meg selv etter dette, da jeg har funnet ut at jeg må si dette til henne, mest for å vite hvordan det ligger ann.

Det var også en annen jente som er en felles bekjent på denne festen som jeg hadde og vi to har rota litt før men jeg satte meg langt vekk fra henne akkurat den kvelden da jeg var helt i andre tanker selv om ho var klar mer akkurat den kvelden.

Men her det jeg er så redd for å ødelegge alt ved å plutselig si at jeg har følelser for henne da jeg ikke har nevnt et kvekk om det før, vil tro det kommer som ut av blå himmel for henne, selv om vi har MYE kontakt de siste månedene, her prater vi nesten daglig kontakt..

Hun er en så god jente, med masse kvaliteter som jeg aldri har sett før, også er hun ganske pen også vil jeg si men det er ikke dette som har fanget meg her.

Jeg vil ikke gjøre noe enda da hun har eksamen snart og vil ikke gjøre det mer komplisert om dagen for henne, samtidig som jeg har hatt diverse problemer i familien men her har hun vært en god samtalepartner.

Nå kommer dere sikkert med at jeg må prate med henne og det skal jeg gjøre men er så redd for å ødelegge alt i en fei her.

Har jo ikke fått noen indikasjoner på at hun liker meg på det "andre" planet for å si det sånn.

Så det jeg spør om her er råd om hvordan man skal gå frem og ikke spolere hele shiten ved en setning.

Eventuelt om jeg bare skal la det ligge og bare la det skure og gå så får man se hva som skjer etterhvert.

Ble ganske langt dette her men ville gi hele historien.

(takker for alle svar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i den store kjærlighetstråden har den beryktede vennefella blitt diskutert.

Jeg synes det er viktig at du går i deg selv og tenker på hva du synes eller føler ovenfor denne jenta. hvordan ville du for eksempel reagert hvis hun plutselig fortalte deg at hun hadde ny type?

ærlighet og åpenhet er noe av det jeg setter høyest, særlig ovenfor kjærester og venner. hvis du ikke ønsker å ta det opp med henne direkte med med å iallefall lodde stemningen for å sjekke hva hun føler?

Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg ville tatt det greit hvis hun hadde funnet seg en type, egentlig så vil jeg bare jenta alt godt.

Jeg også syntes ærlighet og åpenhet er veldig viktig men har egentlig villet skåne henne for noe mer etter at hun slo opp med "Hans", pluss at jeg har hatt litt og stri med selv på familieplanet.

Så har brukt mye tid på å tenke selv om jeg sikkert burde bare ha begitt meg ut i det.(er litt av den forsiktige typen)

Har prøvd å lodde stemninga litt med har ikke vært så ille lett at det gjør noe.

Men i månedene som kommer så skal vi på endel konserter sammen med endel felles bekjente + at jeg skal ha endel kvelder her hjemme med endel felles bekjente så vi får se hva som skjer.

Men må prøve å ikke bare rave ut med noe i fylla framover da, har klart den tabben før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...