Gå til innhold

Storbyferie i Europa

Anbefalte innlegg

Jeg og "jentene mine" har funnet ut at vi trenger et avbrekk fra hverdagen, og vil ta oss en storbyferie et sted i Europa i Januar. Vi snakker om et sted vi ikke har vært før, med gode shopping og festemuligheter, men gjerne samtidig noen serverdigheter (arkitektur, kunst etc). Er også flott om byen er billig, samtidig som den er ren og pen. Noen som har noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den europeiske byen jeg anbefaler i januar er Lisboa. Man møte våren tidlig, mye pittoresk by å se på og "jentene" blir sikkert glade for at europas største designer outlet ligger like utenfor byen. Billig er det absolutt også. Arkitekturen og kunsten finner du rett i gata. Da mange hus har glasserte og ofte dekorerte fliser utenpå.

Området til verdensutstillingen er også verdt et besøk, få med dere akvariet der. Køen er ikke så lang som den virker. Fant en brasiliansk cafe nede på bryggene der. Når man sitter der og ser utover bukten med 20 grader, sol, sjølukt og brasiliansk musikk glemmer man lett at det er januar og at man er i Europa.

Om du skal til Praha i vinterhalvåret vil jeg heller anbefale i desember. Da har de masse julemarkeder som kan være en opplevelse.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg har vært i Amsterdam, London, Kjøbenhavn, de fleste store tyske byer og Budapest, emn det gjør ikke så mye å reise til en av de byene igjen for meg. Både London og Budapest er sykt kule byer.

Norwegian flyr dessverre ikke til Dublin fra Trondheim, hadde de gjort det hadde Dublin vært en klar kandidat. Har alltid hatt lyst å reise dit. Her er en liste over byer som Norwegian flyr til:

http://ip.norwegian.no/ip/TravelTipExecAct...;AgreementCode=

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg anbefaler Budapest med hele mitt hjerte! Jeg var der i januar i år, og ble fullstendig frelst! Byen har alt man trenger for en vellykket storbytur. Arkitektur, historie, fint turterreng, shoppingmuligheter, herlige små restauranter og fortauskafeer, kultur, hyggelige innbyggere og ikke minst varme termalbad med massasje! Helt magisk!

Lenke til kommentar

Hei

Jeg bor for tiden i Barcelona og denne byen er helt konge! Den har masse fin arkitektur, masssse shopping, museum(erotisk museum;), det er lett aa komme seg fra A-B ved hjelp av metro/buss/taxi.

Du finner ogsaa mye gode resturanter ned god mat!

Nattklubbene og utelivet her er fantastisk!! Anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...