lankeveil Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 jeg har nettopp hat innbrudd i bilen...erg i tillegg har motoren fått en dose sukker tror jeg via tanken, olje eller kjøling. den vil bare starte og gå hvis jeg har choken helt inn og noe harde partikler suser ut av eksosen. er motoren ødelagt nå hvis ikke, hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Motoren blir ødelagt av sukker. Du får det i alle kjøleganger, og annlegg. Vet ikke hva som kan gjøres. Men du kan være 150% sikker på at motoren blir skada. Ikke for å være en pessimist, men sånn er det Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Mythbusters: Sugar: engine kept running. let the engine sit overnight and it still ran the next day. busted Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jepp, sukker i tanken er ei myte Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Mythbusters: Sugar: engine kept running. let the engine sit overnight and it still ran the next day. busted de kjørte vel ett par kilometer, den starter og går men gjør den det om 10 000km. Det samme gjelder masse i motoren, tømmer du motoren for olje vil den starte og sikkert gå en stund, men det holder ikke lenge. de fleste slike "skader" merker man ikke med en gang, men etter en stund. Men du har vel forsikring, hvis du er sikker på at noe har skjedd med motoren, så ta det på forsikringen. Kan også tenke meg at sukkeret smelter inne i motoren og tetter igjen saker som kan tettes igjen. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jepp, sukker i tanken er ei myte Sukker i tanken ødelegger motoren. Det er ikke nødvendigvis sikkert den stopper med en gang, kan godt gå noen uker / måneder, er det lite sukker kan det til og med hende at den går evig, men med mer fusking etc. Alle som har sett hvor hardt svidd sukker er forstår at det ikke gjør seg på veggene i en sylinder. Vil tro at å ha sukker i en varm motor er bedre enn å ha det i en kald en, ettersom motoren da er var nok til å forbrenne sukkeret raskere. w Lenke til kommentar
joka Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 2 taktere tåler ikke sukker... Lenke til kommentar
Waco Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 2 taktere tåler ikke sukker... Her er det snakk om 4takter Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Jepp, sukker i tanken er ei myte Snodig det ble avisoppslag i lokalavisen etter at noen hadde helt sukker i tankene på noen gravemaskiner og mye arbeidstid ble tapt. Endret 5. november 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 jeg har en eldre audi 80 uten kasko.... men politiet fant blodspor i bilen. håper nesten jeg slipper å vite hvem det var Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 saken blir nok uansett henlagt grunnet bevis. lite trolig at de orker å analysere blodet de finner. Lenke til kommentar
lankeveil Skrevet 7. november 2007 Forfatter Del Skrevet 7. november 2007 ikke at det hadde overasket meg... men de kunne vel ikke funnet sterkere bevis en blod?? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Far har personlig levert biltjuver på poltistasjonen og fått brev et par uker etterpå. Saken er henlagt pga bevisets stilling. noe i den duren. De satt i bilen hans og røyka hasj. Knust rute og litt sånn.. mulig de var for unge, men for et svar og komme med. Ikke forvent noen ting... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Men, den dagen du ruller 5km/t over grensa i en oversiktlig nedoverbakke. Da står hele UP apparatet klart til å ta deg. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Far har personlig levert biltjuver på poltistasjonen og fått brev et par uker etterpå. Saken er henlagt pga bevisets stilling. noe i den duren. De satt i bilen hans og røyka hasj. Knust rute og litt sånn.. mulig de var for unge, men for et svar og komme med. Ikke forvent noen ting... Helt i tråd med normalen. Jeg og to kompiser ble oppringt av politiet og ble bedt om å komme å anmelde et forhold. Jeg presiserte at jeg KUN kom om de garanterte at anmeldelsen ikke bare ble "henlagt på grunn av bevisets stilling". (Vi hadde egentlig tenkt å ta kneskålene på fyren og satt å planla da politiet ringte) Politimannen lovte dette. "...dette er slikt Norge har sett seg lei på...". Vi møtte opp, avga nøyaktig og detaljert forklaring og fortalte hvor vitne som kunne navngi gjerningsmannen kunne nåes. Fikk på nytt "...dette er slikt Norge har sett seg lei på...". 3 mnd senere kom brevet. "...henlagt på grunn av bevisets stilling..." Jeg har absolutt INGEN tiltro til politiet i Norge. De bryr seg som tidligere nevnt mye mer om å ta en stakkar som strakk fartsgrensen litt, enn å gjøre noe med alvorlige ting, som i vårt tilfelle vold på åpen gate, MED vitner. Tenker det er mest effektivt å rydde opp selv jeg, gidder ikke sitte i timesvis hos politiet for bare å bli holdt for narr. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 jeg har slettet litt mer off topic. hold dere sakelige gutter og jenter. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jepp, sukker i tanken er ei myte Stemmer nok det ja. Så at «Bildoktor'n» på SVT tømte mye sukker på en Volvo Amazon uten at den tok noen skade. Men vedkommende la til at det kunne føre til tiltetting av brenselfiltre og bensinslanger. Noe usikkert. Sikkert ikke noe bra å kjøre sukker gjennom dieselfiltrene på et kjøretøy med dieselmotor iallfall. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jepp, sukker i tanken er ei myte Stemmer nok det ja. Så at «Bildoktor'n» på SVT tømte mye sukker på en Volvo Amazon uten at den tok noen skade. Men vedkommende la til at det kunne føre til tiltetting av brenselfiltre og bensinslanger. Noe usikkert. Sikkert ikke noe bra å kjøre sukker gjennom dieselfiltrene på et kjøretøy med dieselmotor iallfall. Men er det ikke litt forskjell på en Volvo Amazon og en nyere bil? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Tror nok sukker i drivstoffet er verst for 2-taktere. Der smøres motoren av drivstoffet og ev. egen oljeinnsprøytning sammen med innsugsblandinga. På en 4-takter ville jeg rensa tanken skikkelig, bytta drivstoffilter og fyllt full tank. Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg har absolutt INGEN tiltro til politiet i Norge. De bryr seg som tidligere nevnt mye mer om å ta en stakkar som strakk fartsgrensen litt, enn å gjøre noe med alvorlige ting, som i vårt tilfelle vold på åpen gate, MED vitner Bilen min ble vandalisert og jeg ble angrepet mens politiet så på. Personen ble anholdt av politiet, men fikk kjøre videre etter 10min... Noen uker senere fikk jeg beskjed om at saken var henlagt etter bevisets stilling. Klaget på avgjørelsen, men da kom det bare et nytt svar med henglagt blabla... Heia Norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå