Xcrtry Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Heisann Sitter her å sliter med en norsk oppgave som jeg skal ha ferdig til i morgen(idag) og håper at noen kunne hjelpe meg! Spørsmålet er: "Hva er spesielt for det vi kan kalle sanselig sakprosa?" Håper det er noen som kan hjelpe meg med den oppgaven. Har sotte lenge med den! Takker for svar Lenke til kommentar
Siege Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 haha, jeg sitter med nøyaktig samme oppgave Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Gammel post, men samme her Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Samme oppgave her og nå, noen som vet? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) På Lokus sine sider finner jeg følgende forklaring for begrepet i alle fall: En del saktekster gir leseren langt mer enn nyttig informasjon og klare fakta. I reiseskildringer, kokebøker og fagbøker er også ordene viktige, men det er kanskje først og fremst bildene som setter fart på leserens fantasier og drømmer. Saktekster med et rikt innslag av bilder og spennende illustrasjoner blir til det vi kan kalle "sanselig sakprosa"; tekster som leseren opplever med hele sanseapparatet sitt. Vi kan lære en del av å lese sanselig sakprosa - men vi leser først og fremst for å få en opplevelse eller en liten pause fra hverdagen. Er dette et faktisk teknisk begrep, eller er det bare noen som har funnet det opp og skrevet det ned i læreboka? Finner svært lite eller ingen informasjon om "sanselig sakprosa" utenom den ene Lokus-siden. Endret 7. oktober 2009 av Kadmium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå