Gå til innhold

hvordan lage en Forza 2 driftebil?

Brunøye

Anbefalte innlegg

Hei Hvordan lager man en Forza 2 driftebil?

Har en nissan s14 som er topptrimmet og alt av ting man kan kjøpe er puttet i den, men hvordan skal jeg sette den opp til drifting?

Har bare fåd til gode fina sladder med biler etter jeg har kjørt mange runder så dekkene er godt slitt og veldig varme.

Noen tips til og få disse sladdene til og bli til fin drifting?

Hva er din mening om den beste driftebilen? Hvordan bil er best og starte og lære seg å drifte med?

Og ja, hva av hjelpemiddler skal man skru av før og drifte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på Forza 2 forumet, her finner du mange gode driftesetups til de fleste aktuelle biler!

Linky

Vil anbefale deg å begynne med en RWD bil, bakhjulstrekk og motoren foran. S14 duger den, men selv ville jeg skaffet meg en monaro eller en Rx7. Trimme den så opp i A-klasse med en god tune. Igjen, se forza forumet for både trim og tuning. Bare husk at maks power ikke nødvendigvis gjør bilen til en bedre driftebil, du skal tross alt holde styr på den også. Av hjelpemidler setter du av alt untatt Traction og ABS hvis du liker det. Du kan selvfølgelig kjøre automatgir også, forresten, men det blir opp til deg. Jeg er ikke noen ekspert på dette, men prøv deg fram så skal du se at det kommer etterhvert. Ikke hold for stor fart i starten så kan du begynne å øke etter hvert til du kommer deg gjennom hele svingen. Den store sistesvingen på Tsukuba anbefales. Trenger du litt hjelp med å få rompa til å slenge så gi litt gass samtidig som du svinger, eller napp forsiktig i brekket.

Lykke til... ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk før svar.

Sliter litt med før godt feste. Når jeg får bilen ut i en fin sladd, farten minker litt og da får jeg så godt feste at bilen syter avårde rett frem. Så er ikke noe bra. Skal jeg kjøpe nye dekk med dårligst mulig grep?

Føresten, Ferrari enzo funker fint til drifting. :cool:

Så man kan bruke mye morsomt og drifte med.

Føresten funker en gammel slitt golf med 4x4 med 476 kw veldig fint, med tanke på den er så liten osv.

Men en ting jeg lurer på så poster bare det her, hvordan får man det til og stå hk i stede før kw?

Har prøvd og finne det ut, men har ikke fåd det til, så har vel gidd opp på akurat det.

Lenke til kommentar
Oppskriften er vell mye HK på en bil med bakhjulstrekk. Sånn er det IRL hvertfall :p

Hadde det bare vært så lett.

Man må justere det ene og det andre før at bilen skal være driftbar. Men å sladde litt så hjelper det ja med litt mer hk.

En godt tunet s13 med riktige mods hjalp veldig på!

No drifter jeg og ikke bare sladder. Var som natt og dag, anbefaler alle og gå inn på den siden Alhe linket til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...