Postkassestativ Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har satt på 2 britax ekstralys på bilen min! Har koblet det slik at ekstralysene slår seg på samtidig med langlysene! Har også satt inn en knapp som gjør det mulig å slå av bare ekstralysene og fortsatt ha langlys Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Ja? og du fram til at? Endret 5. november 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 fram til hva Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Han lurte vel på hva DU lurte på, noe som jeg også lurer på? tror det er flere som lurer på det... Endret 5. november 2007 av regga Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Må jeg plukke av lysene på PKK eller er de "lovlig" påsatt? Endret 5. november 2007 av david_almli Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvis lyktene har max 480 Lux, og er montert slik at de ikke vibrerer under kjøring, så er det ingen problemer. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 De rister ikke! Det er 25 lux på vær lykt Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 25% av 480 lux, ikke 25 lux. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 1) Er de E-merket? Det ser du ved at det står en E, et tall og en ring rundt på lykteglasset eller et annet sted (på klarglasslykter er det ikke alltid at lykteglasset er en veldig fin plass å sette den). 2) Er maks lux under 100% totalt sett, altså alle 4 fjernlys tilsammen skal ikke gå over 100%. Hver lykt skal et eller annet sted, og i følge en annen tråd ved E-merket, stå påført i antall prosent av 480. Dersom du har ekstralys med 25% kan ikke hver av de originale være mer enn 25%. 3) Er de montert korrekt, dvs. sitter de fast, og er de montert slik at de ikke stikker frem? (de sa ingenting på mine lykter på PKK hos NAF, selv om de stikker frem foran støtfangeren). 4) Har de godkjente pærer? (ECE37, noen pærer har dette påført bakpå sokkelen). Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 napp ut sikringen Fordi at?? Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Da lyser de ikke og man får 1'er feil. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Så lenge lysene er godkjent, montert rett og koblet over separat bryter så skal ikke det være noe problem. Har hatt ekstralys (hella 220 jumbo) nå i 9 år med 100W halogenpærer i og det har aldri vært noe tema i forbindelse med kontroller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå