mrhaugland Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har et dilemma her som jeg ikke helt finner ut av. Jeg har tidligere (dvs frem til i dag), hatt alt i bare velstand. Jeg har hatt de portene jeg trengte åpne, og alt funket fint. Men i dag hadde jeg noe internett problem, som gjorde at jeg måtte resette modem og router, og etterpå får jeg ikke åpnet porter. Jeg har en Speedouch 546T2 som er koblet mot en d-link Di-624, hvor jeg har i d-linket åpnet de portene jeg vil slippe gjennom. Jeg har en statisk ip, og har dobbelsjekket at både ip-adresse og port-nr stemmer overens med utorrent og router. Uansett hvilken port jeg velger å åpne, og hva program jeg bruker (utorrent, azureus, dc++ etc) så får jeg ikke noe gjennom. Jeg har selvsagt sjekket brannmuren. Har også vært å rotet inne på modemet, og det ligger ingen brannmur der. Har også restartet både datamaskiner, modem og router for å være sikker. Noen som vet hva som kan være årsaken, eller har noen tips? Er fryktelig irriterende med stengte porter da jeg trenger å få utnytte opp-hastigheten min. Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har du resettet modemet ditt, kan det være du må sette det i bridge modus igjen. Regner med det er dette oppsettet du hadde før, hvis det bare var nødvendig å åpne porter i routeren din. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Skru av DHCP i d-link Di-624 og koble modemet i en av lanportene. Da funker d-linke kun som switsh. Så åpner du portene du trenger i Speedouchen http://itpro.no/art/11538.html Router på router er en dårlig kombinasjon. Endret 4. november 2007 av taz Lenke til kommentar
Ben-o Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ved å bruke denne metoden til vanlig vil du få en mindre port på switchen (Dlink DI624). Har du ikke behov for alle, kan du gjøre dette og det vil nok funke bra. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Du må enten forwarde porten til dlinken oig så vider derfra til PC-en. Ellers så kan du slå av DHCP i dlinken lsik at du slipper det siste leddet. det er enklest og mest "elegant" sidne du da bare må administrere speedtouchen. -Stigma Lenke til kommentar
mrhaugland Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Du må enten forwarde porten til dlinken oig så vider derfra til PC-en. Ellers så kan du slå av DHCP i dlinken lsik at du slipper det siste leddet. det er enklest og mest "elegant" sidne du da bare må administrere speedtouchen. -Stigma Takker for svar alle sammen. Jeg gjorde så og si det motsatte av det du tipset om Stigma. Jeg satte modemet i bridge funksjon og slo av dhcp funksjonen i modemet. På den måten trenger jeg bare å håndtere d-linken. Dette fungerte veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå