Gå til innhold

Dvd/Cd-stasjoner. Hvor mange er nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc nå, og så lurer jeg litt på om jeg burde kjøpe cd-brenner, dvd-brenner og dvd-rom? Broren min har alle 3. Men så lurer jeg på hva som er lurt her. Jeg vet at jeg kan installere OS i dvd-brenner, for det klarte jeg på min gamle pc, men er det smart å kjøpe dvd-rom likevell? Og btw, kan jeg f.eks. brenne en dvd som ligger i cd-brenneren over på en tom plate som ligger i dvd-brenneren? Eller må jeg rippe plata først, å deretter brenne den i dvd-brenneren?

Mange spørsmål her, men håper noen kan svare på dem. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe ny pc nå, og så lurer jeg litt på om jeg burde kjøpe cd-brenner, dvd-brenner og dvd-rom? Broren min har alle 3. Men så lurer jeg på hva som er lurt her. Jeg vet at jeg kan installere OS i dvd-brenner, for det klarte jeg på min gamle pc, men er det smart å kjøpe dvd-rom likevell? Og btw, kan jeg f.eks. brenne en dvd som ligger i cd-brenneren over på en tom plate som ligger i dvd-brenneren? Eller må jeg rippe plata først, å deretter brenne den i dvd-brenneren?

Mange spørsmål her, men håper noen kan svare på dem. :wee:

Holder med en kombinert DVD/CD brenner/leser, med mindre du skal kopiere ting uten å måtte legge det inn på disk først. Men en DVD film må uansett inn på disk for å "krympes" ned slik at den passer på en brennbar DVD. 3 optiske enheter er bare bortkastet egentlig.

Lenke til kommentar

Om du skal kopiere en DVD eller CD "on the fly" trenger du to enheter, men utover det er det absolutt ikke nødvendig med mer enn en enhet. Det tar bare ekstra plass og koster litt mer penger.. :)

Som folk sier her, dagens DVD-brennere spiser og brenner alt av DVD og CD'er du måtte finne!

Endret av stormx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...