Gå til innhold

Får ikke bilde på Denon avr-1907

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake så brukte jeg Biltema kabler der kontaktene er ekstra stramme, så når jeg drog kabelen ut, følgte selve RCA kontakten på kabelen, den metal dingsen som er på utsiden på denon forsterkeren, så det var bare plastik dingsen igjen (vanskelig å forklare), så da fikk den av rca kabelen og på plass i forsterkeren der den skal stå orginalt, og i dag så skulle jeg koble inn Proson sine rca kabler så jeg er strålende fornøyd med, men jeg var så uheldig at RCA kontakten på denon datt ut, da det er en strammefunksjon på RCA kablene fra proson, og når jeg skulle sette de inn igjen så fikk jeg ikke bilde, og da skiftet jeg over til TV modus eller noe sånt så jeg vertfall kunne se film, nå nettop så skulle jeg skifte tilbake og jeg fikk fremdeles ikke noe bilde, da fikk jeg RCA kontakten på denon ut igjen for å sjekke om det kunne være at den hadde blitt satt inn igjen feil, men det hadde den ikke, så derfor så setter jeg den inn igjen, og der skrudde forsterkeren seg av med et kort lysgnist eller noe sånt.

Forsterkeren sto å blinkte rødt (protect) så derfor skrudde jeg den av med hovedbryteren på framsiden, å skrudde den på igjen så da startet den opp igjen å lyd har jeg, og jeg har Bilde fra instillingene på denon men ikke noen bilder fra dvd`n, prøvde jeg å gjøre det samme igjen så sjedde akkuratt det samme, og jeg er sikker på at RCA kontakten på forsterkeren står skikkelig i.

Så prøvde jeg å sette i kontakten mens forsterkeren var av å jeg gjorde det, og det er fremdeles likt, bare at forsterkeren gikk ikke i protect.

Hva kan jeg gjøre for å få bilde?, Nei jeg har IKKE idiotforsikring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...