RamsFoto Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 I’m coming for you now, Mr. Photographer! Oh, yes I am. y' think your so clever with your big flashy camera poking my face? We’ll see who’s tough when I sink my jaws in your fat nail bitten fingers. C’mon, big ugly man! C’mon… Press that shutter again. I challenge you, one more time. Please make my day. I’m coming for you now. EXIF: Canon EOS 30D @ ISO400 & 1/50sek & RAW Canon EF 85mm f/1,8 @ f/4,5 & Extension Tube 25mm Håndholdt Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hm, syntes det ble veldig uklart. Føler øynene begynner å skjele når jeg ser på det. Vinkelen var også litt kjedelig. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Synest det var et greitt macrobilde, spesielt til ikke å være tatt med et dedikert macroobjektiv. Du har truffet godt med fokus - vanskelig å få så mye mere i fokus uten å bruke mindre blender og dermed få for lang lukkertid til håndholdt fotografering.. Endret 5. november 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Hm, syntes det ble veldig uklart. Føler øynene begynner å skjele når jeg ser på det.Vinkelen var også litt kjedelig. Kan det være at det virker ekstra uskarpt og fører til skjeling på grunn av "radial blur"? Jeg forsøkte å lage en illusjon av bevegelse mot insektet. Billig? Javisst, men virkningsfullt når det blir brukt riktig.Jeg vet ikke om det klaffet for dere som ser bildet noen få ganger; jeg som har sett det i lang tid og mange ganger synes det funker ok. Vurderer å lage en stor utskrift for å teste om det funker i større skala. Vinkelen har jeg valgt mer eller mindre bevisst. I og med at krypet så fremover, og jeg ville at det skulle se inn i objektivet, så måtte vinkelen bli nesten rett forfra. Men det er selvsagt lov å være uenig. Utsnittet kan jeg imidlertid være med på diskutere. Mer midtstilt kan det vel neppe bli... Fokusplan, spesieleffekt, etterbehandling, skarphet, motiv, utsnitt, teknikk? Dette er Bildekritikken og mitt hode ligger på blokken. Dessuten tror jeg skjermen min hjemme er noe ukalibrert. Her på lap-topen på jobben virker dette litt mørkt og fargeløst, det samme er tilfelle på en annen lap-top jeg bruker. Jeg stoler vanligvis mer på min Dell20" enn på lap-topen, men 2 mot 1... ? Noen som har meninger om dét? Noen med kalibrert skjerm, kanskje? - Rams Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå