Gå til innhold

BK: I am coming for you now

RamsFoto

Anbefalte innlegg

I’m coming for you now, Mr. Photographer! Oh, yes I am.

y' think your so clever with your big flashy camera poking my face?

We’ll see who’s tough when I sink my jaws in your fat nail bitten fingers.

C’mon, big ugly man! C’mon…

Press that shutter again. I challenge you, one more time. Please make my day.

I’m coming for you now.

post-79427-1194215619_thumb.jpg

EXIF:

Canon EOS 30D @ ISO400 & 1/50sek & RAW

Canon EF 85mm f/1,8 @ f/4,5 & Extension Tube 25mm

Håndholdt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest det var et greitt macrobilde, spesielt til ikke å være tatt med et dedikert macroobjektiv. Du har truffet godt med fokus - vanskelig å få så mye mere i fokus uten å bruke mindre blender og dermed få for lang lukkertid til håndholdt fotografering..

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Hm, syntes det ble veldig uklart. Føler øynene begynner å skjele når jeg ser på det.

Vinkelen var også litt kjedelig.

Kan det være at det virker ekstra uskarpt og fører til skjeling på grunn av "radial blur"? Jeg forsøkte å lage en illusjon av bevegelse mot insektet. Billig? Javisst, men virkningsfullt når det blir brukt riktig.

Jeg vet ikke om det klaffet for dere som ser bildet noen få ganger; jeg som har sett det i lang tid og mange ganger synes det funker ok. Vurderer å lage en stor utskrift for å teste om det funker i større skala.

Vinkelen har jeg valgt mer eller mindre bevisst. I og med at krypet så fremover, og jeg ville at det skulle se inn i objektivet, så måtte vinkelen bli nesten rett forfra. Men det er selvsagt lov å være uenig. Utsnittet kan jeg imidlertid være med på diskutere. Mer midtstilt kan det vel neppe bli... :)

Fokusplan, spesieleffekt, etterbehandling, skarphet, motiv, utsnitt, teknikk?

Dette er Bildekritikken og mitt hode ligger på blokken. :cry:

Dessuten tror jeg skjermen min hjemme er noe ukalibrert. Her på lap-topen på jobben virker dette litt mørkt og fargeløst, det samme er tilfelle på en annen lap-top jeg bruker. Jeg stoler vanligvis mer på min Dell20" enn på lap-topen, men 2 mot 1... :hmm: ? Noen som har meninger om dét? Noen med kalibrert skjerm, kanskje?

- Rams

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...