Gå til innhold

SE P1: Spørsmål ang. wlan, 3G og nedlasting fra SE

Anbefalte innlegg

Wlan:

Jeg ønsker at telefonen prøver å koble til wlan når jeg skal bruke wap/internett osv. Dersom den ikke finner dette, skal den bruke GPRS.

I oppsettet er det noe som kalles Grupper > Internett. Der er wlan prioritert som nr. 1, GPRS internett som nr 2 og wap som nr 3. So far, so good.

Men dersom wlan ikke er aktivert, hopper den vel over 1. prioritet. Det er litt krøkkete å gå inn i en eller annen meny å aktivere wlan. Kan den være aktivert, med strømsparing, uten å bruke for mye batteri?

Eller kan den settes opp til å spørre om den skal bruke wlan, og så automatisk aktivere dette, dersom jeg svarer ja?

3G:

Denne telefonen bruker klart mer strøm, dersom den bruker 3G. Er det en mulighet å koble bort 3G? Jeg har ikke bruk for 3G, egentlig.

Nedlasting fra Sony Ericsson:

Har lagt inn noen tema på mine sider hos Sony Ericsson, og vil laste dem ned. Når jeg så kogger meg inn, og finner temaene, får jeg opp en feilmelding om at det ikke kan lastes ned. Prøver også å laste ned når jeg ikke er logget inn, men akkurat det samme skjer. Jeg kan velge hvilke tema jeg vil, men samme feilmelding, i stedet for at den laster ned. Kan det tenkes at det er noe galt med oppsettet?

Jeg bruker et automatisk oppsett som ble opprettet av telefonen da jeg startet den første gang. Bruker Netcoms nett. Oppsettet virker eller greit med Opera, Opera Mini, Norsk Tipping og Wayfinder.

Ellers må jeg si at denne telefonen (eller OS'et) må ha verdensrekord i ulike måter å avslutte, eller å gå tilbake, eller gå ut av menyer på. Det er inkonsekvent som F.

På forhånd takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonen bruker automatisk WLAN, så lenge WLAN er påslått. På P1i går det overraskende lite strøm når du bare har på WLAN uten å bruke det. Den går i dvale og vekkes ikke før du gjør noe som krever datatilkobling. Merk at telefonen da bruker en del tid på å søke etter WLAN før den går over på 3G/GPRS der det ikke er WLAN-dekning.

Du kan slå av 3G, men da mister du også den høye hastigheten på dataoverføring som 3G gir. Du går fra teoretisk 384 kbps (3G) til ca 40 kbps (GPRS).

For å avslutte et program, trykk og hold inne tilbake-knappen.

-snubbel

Lenke til kommentar
Telefonen bruker automatisk WLAN, så lenge WLAN er påslått. På P1i går det overraskende lite strøm når du bare har på WLAN uten å bruke det. Den går i dvale og vekkes ikke før du gjør noe som krever datatilkobling. Merk at telefonen da bruker en del tid på å søke etter WLAN før den går over på 3G/GPRS der det ikke er WLAN-dekning.

Du kan slå av 3G, men da mister du også den høye hastigheten på dataoverføring som 3G gir. Du går fra teoretisk 384 kbps (3G) til ca 40 kbps (GPRS).

For å avslutte et program, trykk og hold inne tilbake-knappen.

-snubbel

Takk for godt svar!

Hvordan slår jeg av 3G?

EDIT:

Etter å ha lett mye, både før og etter jeg spurte om det, fant jeg det endelig ut til slutt. I tilfelle andre lurer på det, gjøres det slik:

Hovedmeny >Forbindelser > Mobilnett > Mer > GSM/3G-nett > Kun GSM

Det jeg hadde oversett, var å velge Mer. Da jeg hadde gjort det, var resten enkelt.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Lurter ennå på det jeg skrev om "Nedlasting fra Sony Ericsson"

Ellers er følgende spørsmål dukket opp:

Kan musikkspilleren vise platecovere?

På flere av SE's modeller kan man få vist platecovere, forutsatt at disse er lagt inn i musikkfilens tag. Funker bra på W610i, men skjermen er så liten der at det ikke har noen særlig effekt. Men på P1 er skjermen stor, og det er god plass til å vise platecovere. Platespillerlogoen er der, men jeg har ikke funnet ut hvordan man evt. kan få vist covere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...