Gå til innhold

Hvordan konvertere til MP4 for Sony NWZ-A818

cFc

Anbefalte innlegg

Hvordan funker dette? Jeg har prøvd både PSP VIDEO 9 og MediaCell VideoConverter.

Den første funket med en video, den første jeg prøvde. De neste vil ikke spilles av i mp3 spilleren, noe som er utrolig frustrerende. Jeg konverter til MPEG4 og 768 kbs. Uten suksess, bortsett fra den første jeg konverterte. Media Cell vil ikke starte å konvertere i det hele tatt av en eller annen grunn. Jeg klarer å åpne denne, og velge hvilken fil jeg skal convertere, men når jeg trykker på conver skjer det ingenting. Jeg har re-innstallert og rs'et PC-en.

Er det en maksgrense for Video Bitrate her eller? Hvordan gjør jeg dette? Finnes det et program som funker og er gratis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva som er årsaken, men det må være noen med codec-er og/eller andre programmer på PC-en. Vedlagte bilde viser samme konsert med Eagles konvertert i hhv "best" og "good" MP4-format. Du ser at "best" er gir 4 ganger større fil enn"good" (408/103MB). Lyd er den samme, men bilde har hhv 25 og 12,5 f/s. Oppløsning må være max 320x240 og som du ser er det XviD video codec som benyttes. Gikk greit med 1.1.0 som jeg har inne, men jeg ser at siste er 1.1.3 som kan lastes ned her:

http://www.digital-digest.com/software/dow...sid=0&did=1

Om du etter dette får ut en konvertert fil kan du sjekke denne ved å installere Gspot:

http://www.headbands.com/gspot/v26x/index.htm

OBS! at du må manuelt legge en snarvei på skrivebordet for å starte denne (som cpuz). Med dette programmet kan du også sjekke alle video og audio codecs du har på maskinen.

post-131613-1194377142_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...