Kiro Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hei. nå sitter jeg her og blar gjennom noen bøker jeg pleide å leste på barneskolen, og vurderer å begynne å lese dem igjen. Jeg husker den tiden jeg leste animorph hele dagen. (og drømte om det om natten :!: ). kjøpte alle bøkene og leste dem om og om igjen. jeg kalte til ogmed fugelen min opp etter Tobias (elsket Tobias).' så da lurer jeg på om det var noen andre her på forumet som lest Animorph? om Animorphs. (wikipedia) Animorphs er en serie science fiction-bøker for barn og ungdom skrevet av den amerikanske forfatteren K.A. Applegate. Serien ble avsluttet med bok nr. 54, som kom på norsk i 2001. Det er har også blitt gitt ut noen spin-off bøker fra samme forfatter, som går dypere inn i forhistorien til noen av karakterene. Plottet: Fem helt vanlige ungdommer, Jake, Cassie, Marco, Rachel og Tobias, skal en kveld hjem fra kjøpesenteret. De gikk over en forlatt byggeplass. Denne snarveien skulle vise seg å være noe som endret livene deres. Ned fra himmelen kom et romskip, romskipet til den andalittiske krigerprinsen Elfangor-Sirinal-Shamtul. Han gir ungdommene evnen til å morfe, det vil si at man kan bli til et hvilket som helst dyr ved hjelp av DNA. Han forteller også om grunnen: Jerkene, en art av parasitter har tenkt å invadere jorda. De kryper inn i menneskenes øreganger og tar fullstendig kontroll over dem. Mange mennesker er allerede kontrollører. Det blir flere og flere for hver dag. Nå må Jake, Cassie, Marco, Rachel og Tobias kjempe alene mot milliarder av jerker med vertskropper fra alle mulige planeter, bare bevæpnet med morfeevnen. Og de kan ikke fortelle det til noen. For hvem som helst, moren din, broren din, kjæresten din, kan være kontrollører. Hvem som helst. De er presset; de lyver, skulker og hater. untitled.bmp Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jepp, husker jeg leste de for mange år siden også. Tror jeg kom til bok nummer noen og tredve før biblioteket slutten å ta dem inn. Gadd heller ikke kjøpe bøkene Så vet altså ikke hvordan det endte. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hehe, husker det her fra barneskolen, mener jeg syntes det var spennende... (Hadde de ikke sånn fancy bok-omslag også? Men tviler på at jeg gidder å lese de nå. Etter å ha lest sitatet fra wikipedia virker det litt for... "cheesy". Lenke til kommentar
Floyd88 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg var aktivt Animorphsleser en gang i tiden, den kuleste var den hvor de havnet i dinosaurtiden også drepte han blå fyren som jeg ikke huser navnet på en T-Rex. Men jeg kom aldri til slutten, er det en slutt egentlig? Har alltid sett for meg at det er en nærmest evigvarende serie. Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 jeg husker tårene randt da jeg leste siste boken,Rachel døde.. turte nesten ike å lese den ferdig.. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Leste alle bøkene frem til 40-noe, tror jeg ... Så ble jeg litt eldre. Kjøpte den siste bare for nostalgiens skyld, så jeg fikk med meg slutten (som jeg egentlig aldri trodde skulle komme). Animorphs var gromme saker i sin tid, så all ære til Applegate. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Gode minner Tror jeg har alle frem til 32 eller noe sånt i en boks under sengen Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Animorphs er nostalgiatrip for meg og, leste faktisk alle, pluss alle "spinoff" bøkene som ikke falt inn i serien, men fylte fint inn i bakgrunnshistoriene til de forskjellige karakterene. Husker hvor skuffa jeg ble av den talentløse tv-serien Er kanskje litt cheesy nå som man er eldre, men hadde mange gode minner med den bok serien. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Animorphs ja! Var ihugga fan av serien, og tror jeg har lest hver bok som kom ut Lenke til kommentar
MortSolb Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hvem husker ikke Animorphs? Jeg var jo en kjempefan av serien, og leste tre bøker om dagen på det meste Tror nesten jeg må finne fram noen av de bøkene igjen.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg husker jeg leste en god del av bøkene, men jeg mener også å huske at det ble laget en TV-serie av det... *mimre* Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Husker jeg leste en 4-5 stykker. Du snakker om bortkastet tid, tok fortellingen noensinne slutt? Nei takke meg til Hardy-guttene som ihvertfall fikk orden på sakene i løpet av 100 sider. Hver gang. Lenke til kommentar
mamma1 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei dere. Animorphs opptar nye generasjoner . Har ei jente på 10 som sluker bøkene for tida. Er interessert i å kjøpe alle bøker fra og med bok nr. 12. Noen som er interessert i å selge sine mer eller mindre elskede utleste bøker? Hilsen mamma Lenke til kommentar
Kiro Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Skulle gjerne ha hjulpet deg men jeg greier ikke å gi slipp på de elskede bøkene. en gang i ny og ne sitter jeg meg ned med animorphs bøkene mine og tenker tilbake på hvordan de hjelpte meg gjennom så mye. men de selger som oftest Animorphs bøker på bruktbok butikker som lesehesten og slike,der ligger prisen på rundt ;ca30-40kr,prøver fremdeles å fullføre serien,selv om jeg leste dem ferdig for flere år siden, og det går fremdeles ann å kjøpe de på gyldendal sine nettsider,bestilte faktisk Andalitt krøniken derfra bare for noen uker siden Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har et lass med Animorphs-bøker liggende en plass, jeg vet bare ikke hvor. Finnes det en real life søkemotor? Lenke til kommentar
Luciana Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Selvfølgelig husker jeg Animorphs. Leste faktisk en god del av de bøkene, men foretrakk likevel litt "tyngere" bøker. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg har lest absolutt alle Animorphs-bøkene, megamorphs, krønikene og hele pakka, var det ikke litt over 60 til sammen? Hendte jeg leste to-tre om dagen da det var ferie. Men jeg savnet en taxxonkrønike. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg husker dem ^^ Leste dem da jeg gikk sånn ca. i 5. klasse, husker ikke helt konkret hva handlingen stort sett gikk ut på, var vel en tenåring som kunne forandre utseende og kroppsfasong til å se ut som et dyr, og dermed gjøre morsomme/spennende ting? Det jeg husker mest er bokomslagene, med bilde av en gutt eller jente som ca. forandrer seg gradvis til et dyr, peace by peace. Litt stilig;) Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Nei, de skulle ikke se ut som dyr og gjøre morsomme ting :!: Et romvesen ga dem evnen til å morfe, bli til kraftige dyr for å bekjempe romvesener. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Haha lame da^^ Ville vært gøyere om de fikk kreftene fra et romvesene for så å bruke evnene sine i hverdagslige ting som ran eller unnaskulking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå