Gå til innhold

Port problemer med Speedtouch modem

Anbefalte innlegg

Ja dessverre så må jeg sitte og slite med et slikt møkkamodem. Jeg får dette fra Start.no og må si jeg ikke har en dritt positivt og si om dette modem/router alt i ett saken her.

Men til problemet. Jeg har får ikke åpnet porter for min pc. SpeedTouchen finner meg med navn, ip (som jeg har satt fast på PC-en), samt den finner min mac. Så den finner meg. Jeg legger så til applikasjonen som jeg vil ha til og legger til at den skal åpne port 31200 både UDP/TCP. Alt ser liksom helt greit ut jeg restarter så modemet. Skjekker igjen og alt skal liksom være i orden. Men det er det ikke når jeg nå skjekker porten så er den ikke åpne.

Asså hva er det som feiler ST? Den har også ofte lett for og bare resette seg selv sånn helt uten videre med et lite "klikk"

Det og TVINGE på folk noe slikt dritt som modem og ruter i ett er forkasteligt. Jeg hater hele greia og skulle ønske jeg bare hadde modem så jeg kunne brukt min gode D-link igjen. Om jeg ikke får dette til så sier jeg opp hele abonemanget fra Start.no for dette her er rett og slett en spøk!

EDIT: Ok nå fatter jeg minimalt her. Har klura med dette her over lengre tid nå og har ikke forandret på noe som helst men nå ville den plutseligt la den porten være åpen. Er den virkeligt så ustabil at den ikke orker og holle en port åpen konstant eller noe? Eller driver Start med faenskap med meg?

Endret av EkanTrike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...