Skribenten_ Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 jeg lurer på om man trenger 2 identiske kort for å kjøre SLI? da mener jeg helt helt identiske, også samme produsent av kortet osv osv.. eller kan jeg kombinere et kort fra POV og et fra ASUS foreksempel? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 jeg lurer på om man trenger 2 identiske kort for å kjøre SLI?da mener jeg helt helt identiske, også samme produsent av kortet osv osv.. eller kan jeg kombinere et kort fra POV og et fra ASUS foreksempel? Bare så det er sagt så står det i mange poster her inne. Og da mener jeg MANGE. Men greit, skal gidde å svare forde. De trenger ikke å være 100% like. Du kan godt kjøre et XFX 8800GTS og et MSI, Asus, eller et Gainward 8800GTS i SLI, bare det er samme serie, så går det. Liksom 8800GT og 8800 GT, eller 8800GTS og 8800GTS, produsent spiller ingen rolle. Det gjør heller ikke noe om kortene kjører på forskjellig frekvens. Feks at det ene har 500mhz kjerne og 800mhz minne og det andre har 550mhz kjerne og 900 mhz minne, men da vil begge korta kjøre på frekvensen som det kortet med lavest frekvens har. Håper dette hjalp litt Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 jeg lurer på om man trenger 2 identiske kort for å kjøre SLI?da mener jeg helt helt identiske, også samme produsent av kortet osv osv.. eller kan jeg kombinere et kort fra POV og et fra ASUS foreksempel? Bare så det er sagt så står det i mange poster her inne. Og da mener jeg MANGE. Men greit, skal gidde å svare forde. De trenger ikke å være 100% like. Du kan godt kjøre et XFX 8800GTS og et MSI, Asus, eller et Gainward 8800GTS i SLI, bare det er samme serie, så går det. Liksom 8800GT og 8800 GT, eller 8800GTS og 8800GTS, produsent spiller ingen rolle. Det gjør heller ikke noe om kortene kjører på forskjellig frekvens. Feks at det ene har 500mhz kjerne og 800mhz minne og det andre har 550mhz kjerne og 900 mhz minne, men da vil begge korta kjøre på frekvensen som det kortet med lavest frekvens har. Håper dette hjalp litt ok. skal kjøre SLI i kveld, har et kort fra POV og et fra Club3D men jeg lurer på om noen vet om et sted hvor det står åssen man kjører SLi fra kort som ikke er av samme produsent. lurer bare på hvilket driver jeg skal bruke osv osv. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 jeg lurer på om man trenger 2 identiske kort for å kjøre SLI?da mener jeg helt helt identiske, også samme produsent av kortet osv osv.. eller kan jeg kombinere et kort fra POV og et fra ASUS foreksempel? Bare så det er sagt så står det i mange poster her inne. Og da mener jeg MANGE. Men greit, skal gidde å svare forde. De trenger ikke å være 100% like. Du kan godt kjøre et XFX 8800GTS og et MSI, Asus, eller et Gainward 8800GTS i SLI, bare det er samme serie, så går det. Liksom 8800GT og 8800 GT, eller 8800GTS og 8800GTS, produsent spiller ingen rolle. Det gjør heller ikke noe om kortene kjører på forskjellig frekvens. Feks at det ene har 500mhz kjerne og 800mhz minne og det andre har 550mhz kjerne og 900 mhz minne, men da vil begge korta kjøre på frekvensen som det kortet med lavest frekvens har. Håper dette hjalp litt ok. skal kjøre SLI i kveld, har et kort fra POV og et fra Club3D men jeg lurer på om noen vet om et sted hvor det står åssen man kjører SLi fra kort som ikke er av samme produsent. lurer bare på hvilket driver jeg skal bruke osv osv. Det er jo bare en driver for alle nvidiakort. Eller liksom, det er ikke forskjellig til et 7900GT fra XFX og et 7900GT fra Gainward. De bruker samme driver. Så bare last ned nyeste som er på nvidia.com som passer dine kort samt operativsystem. Jeg ville valgt å slette driveren som er innstallert. Så skru av maskinen. Sette inn det andre kortet du skal ha i SLi. Husk å sette på SLI broen mellom kortene og å koble til strøm på begge kortene dersom de krever ekstern strøm. Det er ingen forskjell på å sette opp SLI med et Club3d og ett POV enn 2 POV eller 2 Club3d. Bare husk SLI broen. Også at du avinstallerer den driveren som er installert. Og så installerer du den nye som du lastet ned før du satt inn det andre kortet når du starter opp. Håper dette ble forståelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå