discostu Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har endelig kjøpt meg bil *gratuler meg gjerne* Så kommer det til vedlikehold av den. Hva bør jeg gjøre? er en 92 modell så gidder nok ikke slenge den inn på service og sånt nå. Hvor ofte bør man skifte olje? Osv. Bilvask, hva slags såpe bruker dere og hvor får dere kjøpt den? Skal vaske med høytrykkspyler. Kom gjerne med tips til ting man bør være ops på, følge med på, sjekke regelmessig osv. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Får gratulere deg med din 92modell ................... (fyll inn på merke og modell her med penn) Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Har du akuratt kjøpt bilen? -Kontroller bilens understell og karosseri for skader/rust -Sjekk motor og girkasse for oljelekasje -Finn ut når registerreim, drivstoffilter, kjølevæske, girolje og bremsevæske ble byttet sist. Usikker? Bytt! Og dette bør byttes ca hvert 5 år, avhenger av bilmodell. Vedlikehold: -Vask bilen en gang i måneden, poller og voks den minst 2 ganger i året.. Før og etter vinter. -Ta en tur innom en bensinstasjon og sjekk dekktrykk, oljenivå i ny og ne.. for eksempel annenhver eller hver mnd. -Ved hver 15.000 kjørte KM/hvert år skift følgende: --Luftfilter, kupéfilter, oljefilter, olje --Sjekk tilstand til fordeler, pluggledninger, plugger, drivstoffslanger, drivledd(-/knute), bremseklosser, bremseskiver, eksosanlegg(rustent?), lyspærer, oljenivå girkasse, oljenivå brems, oljenivå servo og foringer. Høres dette greit ut..? Endret 5. november 2007 av pc^2007 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Har du akuratt kjøpt bilen? -Kontroller bilens understell og karosseri for skader/rust -Sjekk motor og girkasse for oljelekasje -Finn ut når registerreim, drivstoffilter, kjølevæske, girolje og bremsevæske ble byttet sist. Usikker? Bytt! Og dette bør byttes ca hvert 5 år, avhenger av bilmodell. Dette bør strengt tatt gjøres "før" man kjøper bilen... Endret 5. november 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har du akuratt kjøpt bilen? -Kontroller bilens understell og karosseri for skader/rust -Sjekk motor og girkasse for oljelekasje -Finn ut når registerreim, drivstoffilter, kjølevæske, girolje og bremsevæske ble byttet sist. Usikker? Bytt! Og dette bør byttes ca hvert 5 år, avhenger av bilmodell. Dette bør strengt tatt gjøres "før" man kjøper bilen... Vet det, men det virker som om trådstarter har kjøpt bilen, og man bør sjekke dette uansett mener nå jeg.. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hjulbuene er vel noe av det første man ser på før man kjøper en bil da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå