Retouch Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg går nå i 10ende og har fundert mange år på hva jeg skal bli å har endelig funnet min "passion", har tenkt å bli fotograf. Jeg tenkte å gå media og kommunikasjon, der det er 2 år på skole å 1 år i lærling. Deretter tenkte jeg kanskje på www.fotofagskolen.no etter videregående.. Men om jeg ikke orker å dra videre utdanning etter videregående.. har jeg da nå sjangse på å få jobb? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Retouch: Fotografér, les, se på bilder etc. kan være kjekt med utdanning, men hvis du vil gjøre karriere som fotograf er det portfolioen din som er interessant. Når du sier fotograf, tenker du da "nyhetsfotograf" (fotojournalist) eller typisk portrettfotograf? Lenke til kommentar
Retouch Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Jeg tenkte jo på portrett fotograf da, om du har hørt om fotografer tol er "vanlig" med stillingene og forskjellige ting folk må gjøre for at det ska bli "kult" bilde så tenkte jeg meg å være unik med mine bilder og tenkte ikke på sånn vanlige kjedlige bilder, men sånne bilder som er er litt annerledes. Når du mener portfolioen..hva er i denne? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Du vet ikke hva en portfolio er? Innen fotografi er portfolio egentlig alle dine bilder, men når en sier at folk ser på portfolien din tenker man gjerne på et/flere album med de beste bildene dine. Resten av teksten din må du oversette til god norsk, med hele setninger med verbal, subjekt og objekt samt tegnsetting. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg tror jeg forsto det som at du vil gjøre noe annerledes og nytt? Velkommen til den kreative verden! Det er det man prøver på hele tiden her. Ta med deg kameraet ditt ut. Det er det desidert beste tipset jeg kan gi. Ta tusenvis av bilder, les om emnet og lær deg litt om komposisjon o.l. Lær deg Photoshop Kan anbefale denne boken! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Når du mener portfolioen..hva er i denne? Portefølje heter det på norsk. En portefølje er ganske enkelt en samling av arbeidet ditt, men ofte inneholder porteføljer en samling av utplukkede arbeider vedkommende selv synes er best og som representerer arbeidet best mulig. Se også dictionary.com: Portfolio. Lenke til kommentar
Retouch Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Jeg er heldig Kan photoshop allerede ;D Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg er heldig Kan photoshop allerede ;D Har du erfaring med etterbehandling av bilder i PS? Det er det som er det store spørsmålet. Det er noe ganske annet enn å lage forskjellige bilder med haugevis av filtere, som mange tror Photoshop er laget for. Lenke til kommentar
Retouch Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Jeg er heldig Kan photoshop allerede ;D Har du erfaring med etterbehandling av bilder i PS? Det er det som er det store spørsmålet. Det er noe ganske annet enn å lage forskjellige bilder med haugevis av filtere, som mange tror Photoshop er laget for. Ja, kan si jeg kan litt etterbehandling ja, kan ta bort kviser,rynker og tinger om de vil. Kan gjøre huden mykere og legger på litt skygge og lys på hår osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå