Thoraxxx Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Etter at jeg byttet webserver har jeg hatt problemer med å legge inn nyheter i en mysql-tabell fra mitt egetproduserte CMS-system. Det som skjer er at så lenge jeg ikke bruker alle feltene (som ligger i tabellen) i insert fila (PHP), vil den plutselig ikke legge inn. Eks: Jeg har disse radene: - tittel, ingressbilde, intro, innhold, av, aktiv, forside, katid, forfatter, fsortering, sortering, dato Så bruker jeg denne: { mysql_query ("INSERT INTO {$prefix}cms (tittel, ingressbilde, intro, innhold, av, aktiv, forside, katid, forfatter, fsortering, sortering,dato) VALUES('$tittel', '$ingressbilde1', '$intro', '$innhold', '$av', '$aktiv', '$forside', '$katid', '$brukerid', '', '',now())"); } Da virker den, siden jeg bruker alle feltene (som ligger i database), i syntaxen. Men jeg ønsker at f.eks sortering ikke skal brukes i syntaxen, men at det skal få ann å legge inn nyheten selv om raden sortering ligger i databasen. Endret 4. november 2007 av mariusmk Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) bleh... feil... Endret 4. november 2007 av Manfred Lenke til kommentar
Thoraxxx Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 bleh... feil... Beklager for den missvisende tittelen! Men er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
roac Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvis du skal utelukke kolonner så må de ha en defaultverdi som er gyldig. Hvis intet annet er spesifisert, så vil defaultverdien være NULL. Og så må du huske å utelukke den både i "olonnelisten" og "verdilisten". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå