Kvinnorna Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Hei hei alle sammen Har en Ford Escort 1994 modell, 1.8 Si sport. Etter jeg skiftet dekk for en måneds tid siden merket jeg at når jeg speedet på gle bilen mot ventre, og slapp jeg speeden kom den tilbake mot høyre. I venstre svinger som var noe mer krappe enn vanlig, kunne den også "ta tak" og svingte ekstra. Nå har jeg skiftet til vinterdekk, og problemet vedvarer! Er nesten så jeg blir redd, for i de noe krappere svingene mot venstre kan den plutselig "ta tak" og svingte litt ekstra mot venstre så jeg må hele tiden være parat på rattet. Nå høres dette kanskje litt overdrevent ut, men det er faktisk veldig irriterende og ikke minst trafikkfarlig. Er det noen som har forslag på hva som kan være problemet her? Hadde satt pris på hjelp Endret 6. november 2007 av pralinaen Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har du vært borti no fortauskanter eller lignende i det siste? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Sjekk foringer og kuler for slakk først. Kan høres ut som om caster vinkelen kan være feil siden den vil svinge mer... du har ikke vært borti en fortauskant? Tenkte spes på bøyd bærebru eller slitte bærearmsforinger som kan påvirke castervinkelen. Kan jo være dekkene, men da burde du merket forskjell når du bytta om. Caster vinkelen står for selvoppretting av hjulene og retningstabilitet under kjøring. Kan jo være så enkelt som feil spissing så sjekk etter slakk og ta en forstillingskontroll. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Har ikke vært borti noen fortauskant som jeg husker hehe. Takker for tips og råd, skal prøve å finne ut av dette! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Har du uorginale felger på sommeren? hvis en sentrerings ring henger igjen på navet og du setter på en annen felg (vinter felg eller felg fra annet hjul med senter ring) får du mye sideveis kast i hjulene og den vil leve sitt eget liv på veien. Har ikke tall på hvor mange kunder jeg har hjulpet i det siste med akkurat dette problemet. Endret 6. november 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Har du uorginale felger på sommeren? hvis en sentrerings ring henger igjen på navet og du setter på en annen felg (vinter felg eller felg fra annet hjul med senter ring) får du mye sideveis kast i hjulene og den vil leve sitt eget liv på veien. Har ikke tall på hvor mange kunder jeg har hjulpet i det siste med akkurat dette problemet. Akkurat her føler jeg meg truffet! Det skjedde nemlig i det jeg byttet fra "uoriginale" sommerfelger til nye sommerdekk og nå igjen til vinterdekk. Jeg kan ingenting om bil, så hva foreslår du jeg gjør? Må jeg ta denne sentrerings ringen av fra de sommerfelgene og sette de over? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 en sentrerings ring er spesial laget for felgen og bilen den hører til. denne passer nok ikke på dine nye felger. ta den av og sett den i felgen den tilhører. men siden du føler deg troffet er kanskje disse ødelagte siden dem antagelivis har vært rimelig sammenklemt Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Du skal kun ha senter ring på de felgene der de følger med, og kun de som følger med. Om de gamle sitter igjen, så er de nok mer eller mindre moste, og burde byttes. Nye får du vel fatt i der du kjøpte felgene. Sitter disse igjen, sitter ikke felgen innpå navet, i alle fall ikke mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå