HowCome Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hei! Hvis man ikke prater feilfritt tysk, og man reiser til Tyskland eller Østerrike på ferie - vil de da svare til deg på engelsk eller tysk? Har hørt historier om at tyskere vil svare tilbake på engelsk hvis ikke tysken er feilfri... Noen av dere på forumet som har erfaringer ang. dette området? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 De bytter til det de tror du forstår best, men som regel vil de svare deg på tysk om du snakker til dem på tysk. Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 I flere tilfeller har jeg, med middels dårlig tysk, blitt besvart med engelsk. Jeg prøvde å fortsette på tysk, men fikk engelske svar. Jeg synes det egentlig var synd, for jeg var innstilt på å lære ved hjelp av å konversere på tysk. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det er vel bare å si "Ich verstehe nicht english" det vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå