Pixl. Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hei, skal kjøpe meg laptop snart og ser litt på disse to: HEL80i & IFL91.. specs HEL80i: 2 Ghz prosessor 2 Gig ram GeForce Go 7600 256mb dedikert hdd, vista basic 32bit og det vanlige. Sum: 8 729,- specs IFL91: 2.4 Ghz prosessor 4 gig ram Intel X3100, 256MB delt minne Intel Turbo Memory- 1 GB Hdd-ll- Sum: 8 482,- forskjell her er jo da enten velger jeg Ram og prosessor eller grafikkkort og mindre ram og prosessor. PC-en vil bli brukt til følger: Skolearbeid ( word, PowerP, Vegas(video redigering), FrontPage,+++ ) Surfing, musikk lasting, bilderedigering, osv Virtualisering av OS(altså virtuelle maskiner, trenger ram og Ghz) Spilling av spill som CS:S, TimeShift, LostPlanet, *** Total war, O.L... er ikke rik så kan egentlig ikke gå over disse prisene.. per dags dato sitter jeg på en stasjonær pc med 17" skjerm(1280x1024) og et 7600 GS(tror jeg) og jeg syns grafikken er mer enn bra nok så er ingen Grafikkoman.. det er ingen BIG deal for meg. er mest hypp på IFL91 så om dere ikke har meget gode argumenter/eller ingen i det hele tatt går jeg for den. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Har du planer om å spille Total War kan du ikke gå for et X3100-grafikkort. Ønsker du dette, må du nok ta HEL80. Du bør ta en titt på Dell 1520, evt. Vostro-versjonen av samme maskin om du vil vurdere flere alternativer. Endret 4. november 2007 av zonko Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 nei. om jeg skl ha dell kommer jeg til og måtte gå langt opp i pris for og få en like bra pc. men i praksis skal jeg ikke spille total war(et exempel) men vil skjermkortet levere en grafikk som man kan leve med? har ikke særlig store krav her.. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 har leste en del på forum i andre land og teste av dette kortet. de sier vist at det er et greit kort men ikke et såkalt " next gan gaming kort" slik som 8*** serien. og at det holder til basic spilling til f.eks css, bf, sims, shadowrun, osv.. noen formeninger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå