Minus Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvilken farge på blyanten ville du gitt meg om jeg sa "gi meg en blyant av type hudfarge, er du snill"? Jeg hadde kommet til å valgt en slags beige-rosa farge, uten at jeg faktisk kan grunngi det. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hvit for hvit er fint og alle liker hvit. Ikke svart. Ingen liker svart. Var dette en tråd om hvilken hudfarge man anser som vanligst og best? Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Klarer ikke å beskrive en hudfarget blyant. Er vel en blanding av oransje og hvit. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Den til høyre ville jeg gitt deg. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hele livet har jeg brukt en gul-brun farge. Jeg husker at jeg som barn hadde en pocahontas-fargebok, og da passet den brunfargen, og etter det ble det den faste hudfarge-fargen min.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 "Hudfarge" (av typen hvit hud) har jo egentlig ikke noe fornuftig "fargenavn" (som jeg vet om ihvertfall). Brun hud er jo brun - i diverse nyanser - mens hvit hud er jo egentlig ikke hvit. Ikke rosa, ikke beige heller.. Så hvis noen har et bedre navn for å beskrive den fargen en "hvit person" har på huden enn "hudfarget", så kom gjerne med det. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Hvit for hvit er fint og alle liker hvit. Ikke svart. Ingen liker svart. Var dette en tråd om hvilken hudfarge man anser som vanligst og best? Nei, dette har ingenting med hva slags hudfarge som er best, eller dårligst å gjøre. Jeg lurte rett og slett bare på hva andre tenkte på som hudfarge. Hvilken farge på blyanten hadde du valgt om noen spurte deg om å hente en med "hudfarge" på? Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Altså, teit nok, kaller jeg den ekle fargen noen over her postet bilde av, nettopp hudfarge i mangel på et annet navn. Husker fremdeles "kan du sende meg hudfargen" fra barnehagen osv :!: Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Enter representanten fra SOS rasisme: "Dette viser sterke fordommer! Hud er ikke bare lik vår kaukasiske hud men kommer i flere toner! Rasister! FRP velgere!" Lenke til kommentar
Thend Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg pleide alltid å bruke gul som hudfarge, helt til jeg fikk sterk refs for dette av ei lærerkjerring i 2. klasse. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Rett og slett hudfarget, er ikke noe anna. En kvalmende, blek og skitten rosafarge tror jeg det er. Alltid fundert på det, men aldri hatt noe ordentlig svar. Hudfarge! Selv brukte jeg vanligvis gul til å fargelegge hud og ansikt, eller oransje. Hudfarge vistes så dårlig Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Enter representanten fra SOS rasisme: "Dette viser sterke fordommer! Hud er ikke bare lik vår kaukasiske hud men kommer i flere toner! Rasister! FRP velgere!" Haha... good one. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Japp, jeg også brukte den fargen mye i barnehagen og på førskolen(0. som det ble kalt). Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Enter representanten fra SOS rasisme: "Dette viser sterke fordommer! Hud er ikke bare lik vår kaukasiske hud men kommer i flere toner! Rasister! FRP velgere!" Er du sjuk i hode? For oss er hudfargen vår hudfarge og det er mange som stemmar FRP(Ikkje at eg gjør det. Kan heller ikkje da men,Ikkje gammal nok) så du må passe munnen din. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg vil si en blanding mellom rosa og brun, med ett rødskjær. Den må ha ett hint av gjennomsiktighet og blått i seg. Nummer en eller to (sommer) eller tolv eller tretten (vinter) fra venstre i den øverste boksen; øverst som i fysisk på topp, ikke øverst på bildet. http://www.jerrysartarama.com/art-supply/c...s/042271C000000 Lenke til kommentar
Thend Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Koevoet gjorde litt narr av SOS Rasisme der, Oleoh. Endret 5. november 2007 av unge thendrup Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 har alltid brukt en slags... lyseorange, som jeg svakt har blandet med ett lite touch av brunt, veeeeeldig svakt, ellers ser det ut som de har på seg litt for mye brunkrem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå