Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Passer alle 19" rack-kabinetter i alle 19" rack?

Anbefalte innlegg

Skulle bestille meg rack-kabinett i dag, da jeg kom til å tenke på en ting.

Det er forskjellige dybder på forskjellige rack-kabinett.

Det ser også ut som det er forskjellige dybder på rack-skap.

Går det å montere et 19" rack-kabinett som er 52.83 cm dypt inn i et 19" rack-skap som er 107 cm dypt?

Må man ha ekstra moterings utstyr for å montere kabinettet inn i et rack-skap, eller følger alt dette med kabinettet/skapet?

Tenkte jeg skulle kjøpe Dette rack-skapet og montere inn flere kabinetter av Denne typen

Ser dog at det er vekt begrensning på dette rack-skapet, har det noe å si hvis skapet står på et solid underlag?

Er dette kabinettet egnet til å hå PC-er i?

Noen av sidene jeg har surfet innom indikerer at det er beregnet på switcher og den type utstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal vel ikke være noe problem. Husk at "ørene" på et rack-kabinett ikke skal brukes som festeanordning. Kabinettene skal monteres på rails, "ørene" er bare for å sette de fast så de ikke sklir fram og tilbake uten grunn.

-C-

Aha, har aldri sett hvordan kabinettene er festet i et rackskap, trodde "ørene" var hovedfeste i fronten.

Disse monterings-skinnene, er det forskjellige type for forskjellige skap, eller er det standerd type som er i forskjellige lengder avhengig av dybde på rack-skapet?

Lenke til kommentar

La ikkje merke til hvilket rack skap du såg på før nå; men det kan tenkes at det bare har stolper fremme siden det er beregnet til switcher og patchepaneler.

Og til den typen rack trenger du disse skinnene om du vil ha de uttrekkbare, eller ikkje føler for å ta sjangsen på feste de kun med skruer i front .. kanskje litt sent å komme med dette nå, men ...

edit: salgsbrosjyren for WX serien indikerer stolper fremme og bak, så det burde gå greit.

Endret av bjorn.e
Lenke til kommentar
Jeg ville aldri kjøpt ett rack skap som ikke var 80cm, hvis du skal bruke det til maskiner. Stor sannsynlighet for at dem ikke har feste bak. Forøvrig går det utrolig fort å fylle opp ett rack skap når man først setter igang :)

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9714756

Grunnet stor usikkerhet rundt det med rackskap, valgte jeg å utsette bestillingen av selve skapet.

Argumentasjonen for hvorfor jeg ønsket dette rack skapet er den kompakte størrelsen.

Det er akkurat så høyt at det går under benken på boden min, og så dypt at det ikke stikker utenfor benken, som går kant i kant med døren inn til boden.

Blir det for dårlig plass var tanken å sette et likt skap ved siden av det første, under benken.

Men føler det er lurt å vente litt og lære mer om de forskjellige skapene så jeg slipper å måtte bytte ut skapet etter kort tid av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Jeg ville aldri kjøpt ett rack skap som ikke var 80cm, hvis du skal bruke det til maskiner. Stor sannsynlighet for at dem ikke har feste bak. Forøvrig går det utrolig fort å fylle opp ett rack skap når man først setter igang :)

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9714756

Grunnet stor usikkerhet rundt det med rackskap, valgte jeg å utsette bestillingen av selve skapet.

Argumentasjonen for hvorfor jeg ønsket dette rack skapet er den kompakte størrelsen.

Det er akkurat så høyt at det går under benken på boden min, og så dypt at det ikke stikker utenfor benken, som går kant i kant med døren inn til boden.

Blir det for dårlig plass var tanken å sette et likt skap ved siden av det første, under benken.

Men føler det er lurt å vente litt og lære mer om de forskjellige skapene så jeg slipper å måtte bytte ut skapet etter kort tid av en eller annen grunn.

kjøpte du rack skap etter hvert?

skulle gjerne ha sett et mini rackskap der vanlig server racks passer inn.

altså vil helst at høyden skal være liten. 50-80cm er mer enn høyt nok trur jeg.

vet at det er lett å fylle opp et slikt skap, men når man skal bruke det til private ting, trenger man strengt tatt ikke svære skap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...