Gå til innhold

Hjelp til å finne temperatur på XfX 8800GTS


Anbefalte innlegg

Har gått over til Vista64 nå og sliter med å få endel Benchmark verktøy til å virke. ASUS har en AiBooster som viser meg CPU temp, FSB etc, men når det kommer til Grafikk kortet så mangler jeg det eneste viktige akkurat nå. Hvor varmt er det der ? Jeg har testet EversestUltimate, RivaTuner 2,06 etc, men ingen sier noe om temp på GPU.

 

Noen som kan forklare hva jeg gjør galt eller ennå bedre fortelle hvordan jeg "ser" hva temp dioden på kortet gir av info ?

 

/L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ikke her, NvTempLogger starter og gjør absulutt ingenting....

Er det noen form for plugin jeg mangler (kortet har definnitivt en temp diode)

 

/L

 

 

RivaTuner 2.05 viser GPU temp (bl.a.) under Hardware Monitoring.

 

Mnja, sikker på at du ikke blander dette med CPU temp. Jeg vet at det finnes en plugin til å la RT sjekke temp på Dual Core CPU, men det er ikke det som er topich her ??

 

Fortell ;)

/L

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare hva jeg gjør galt eller ennå bedre fortelle hvordan jeg "ser" hva temp dioden på kortet gir av info ?

/L

Prøv PCWizard 2008, virker hos meg (Vista 32) og viser temperaturer på det meste: http://www.cpuid.com/pcwizard.php Men jeg kan ikke huske om den virket i Vista 64.

 

 

Takker, dette var saker ;)

Fungere på første forsøket og det er ikke ofte på Visat64 !

 

77 grader på dioden er muligens litt mye (Core=650 (nedjustert til 580 nå..), Shader=1500, Mem=1800Mhz).

 

PS: XFX 8800GTS/320 standard kort dette, det skal vel nesten ikke være mulig å kjøre stabilt med Minne på 650, men det ser ikke ut som at dette plager dette kortet noen værdens ting ?.

 

Temp er uforandrert og det går fjellstøtt ;)

 

Her er det fortsatt mye å gå på...

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar

Jeg har samme kortene, men den fabrikkoverklokkede utgaven, som vel heter noe sånt som XFX GeForce 8800 GTS 320 MB XXX, her: https://prisguiden.no/product.php?productId=64257 Standard er 580MHz på Core clock, og mine klokker lett til 770, men da de blir ganske varme. Memory clock er ikke så villig, men klokker til 1964MHz stabilt når jeg senker temperaturen i rommet litt. 70 grader er normalt hos meg uten last ved en romtemperatur på 22 grader, og jeg tror de har vært over 85 under last ved flere anledninger. Nå står de jo nært hverandre i SLI så det er vel ikke annet å vente. Men slike temperaturer skal de visstnok tåle, selv om det høres veldig varmt ut. Det rare er at PCWisard viser at de er kjøligere på diodene enn det GPU er. Jeg går ut fra at dioden er er et annet navn for kjernen. Det samme er tilfelle med CPU hvor begge kjernene er betydelig kjøligere (mer enn 10 grader forskjell) enn det CPU temperaturen er.

 

Det største problemet hos meg er at temperaturen i kabinettet blir veldig høy, noe som fører til en temperatur på hovedkortet på opp mot 60 grader Celsius. HK blir faktisk varmere enn CPU, og det er ikke spesielt morsomt. Dette skyldes nok først og fremst HK som jeg mener er feilkonstruert, samt at det er mange komponenter som avgir veldig mye varme. Jeg har derfor laget meg et system hvor jeg (etter å ha startet maskinen) leder uteluft inn og rundt maskinen. Dette fungerer helt knall og temperaturene senkes med 10 - 20 grader over hele fjøla, avhengig av hvor kaldt det er ute. Jeg har også temmelig nøyaktig 10 grader forskjell på skjermkortene uten last. Ved last er temperaturene nesten de samme. Jeg har kun medfølgende luftkjøling på komponentene, og maskinen er veldig stabil med skjermkortene slik. Likevel, normalt har jeg dem ikke overklokket. I praktisk arbeid merker jeg ingen forskjell.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke her, NvTempLogger starter og gjør absulutt ingenting....

Er det noen form for plugin jeg mangler (kortet har definnitivt en temp diode)

 

/L

 

 

RivaTuner 2.05 viser GPU temp (bl.a.) under Hardware Monitoring.

 

Mnja, sikker på at du ikke blander dette med CPU temp. Jeg vet at det finnes en plugin til å la RT sjekke temp på Dual Core CPU, men det er ikke det som er topich her ??

 

Fortell ;)

/L

I Rivatuner: Velg Customize under fliken Main og velg deretter Hardware Monitoring. Da ser du core clock ROP + shader, memory clock og .... core temp. på skjermkortet (ikke CPU her).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...