Tuddelidu Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hei jeg skal fly fra trondheim til drammen neste helg og lurer på om hvor lang tid det tar å få tak i et bankkort for en 15 åring? trenger ID Går det an å bruke annen ID? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg fikk ID på 4 dager sist Tar ikke lange tiden. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Må jeg ha bildet på bankkortet? Må jo få ordnet dette før fredagen.. off stress!! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Kan du ikke bruke et gammelt pass, var det jeg brukte før jeg fikk bankkort. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Pass burde vel gå greit som Arekey skriver. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Har aldri vært utelands før så har ikke pass :Ooo Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Gå til posten og bestill ett rent id-kort der. Burde ikke ta lang tid. Info: http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjene...OmPostensIdKort Viste ikke at det var så dyrt.... Dessuten håper jeg du har fødselsattesten din 7-14 dager leveringstid. Du burde ha gjort dette litt før.... Endret 4. november 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Klarer du ikke skaffe ID, får du drite i å sjekke inn bagasje, altså ha med bagasjen din inn i kabinen. Da trenger du ikke vise ID. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Flyr du SAS kan du nok sjekke inn med fingeravtrykk. Ellers er ALL ID med foto godkjent. Mao kan du bruke skolebeviset, eller om nødvendig lage din egen (bør nok få den laminert ihvertfall, men i utgangspunktet holder medlemskortet i fugleklubben). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Flyr du SAS kan du nok sjekke inn med fingeravtrykk. Høres ut som et skikkelig smutthull for terrorister... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ja, men i Norge er det jo ikke ID plikt. Din hjemmelagde ID for fugleklubben holder, og du kan jo lage denne i et annet navn enn ditt eget. Finger-ID er ikke noe større smutthull for terrorister. Tror du dessuten, når du flyr til utlandet, at gate-personalet ser forskjellen på en god forfalskning av et pass og et ekte? Neppe. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Klarer du ikke skaffe ID, får du drite i å sjekke inn bagasje, altså ha med bagasjen din inn i kabinen. Da trenger du ikke vise ID. de har sjekket ved boarding de siste gangene jeg har tatt fly Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Det har de nok, men du kan da fortelle dem at du ikke har sjekket baggasje, og dermed slippe. Utenriks må du ha gyldig pass. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det kom vel krav om ID på innenlands 1. mars såvidt jeg veit. Ta med fødselsattest Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det kom vel krav om ID på innenlands 1. mars såvidt jeg veit. Ta med fødselsattest Hvis du har sjekket baggasje. Lenke til kommentar
Tuddelidu Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Alt er ordnet nå, går an å få tak i pass på 1 dag. Er litt dyrere og gjelder bare 1 år. men sånn går det når jeg er klumsete Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå