Bruker-93156 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Nikon D50 m/Sigma 150mm f/2.8 Makro og blitz (SB-800 + 2 stk SB-R200) f/3,5 1/400 ISO 200 (Tatt sammen med resten av haugen, dagen etter innkjøp av makro-objektivet) Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Nice! Veldig skarpt og fint, og soft bokeh. Har du redigert bildet noe? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Nice! Veldig skarpt og fint, og soft bokeh. Har du redigert bildet noe? Croppet litt, skarpet opp litt, og justert lysmengden en smule, ellers er ikke mye gjort i boksen. Måtte redigere det ned fra 350kb til 205kb så ser noen glorier ved følehornene som er en følge av det Endret 4. november 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Sinnsjukt! Herlig skarpt, og herlig bra komposisjon. Likte det veldigt godt at det var heilt grøn bakgrunn osv. Ekstremt fint! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 cv-trial: Danke Hyggelig med slike tilbake meldinger Tror du at du kan finne noe konstruktivt? Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) cv-trial: Danke Hyggelig med slike tilbake meldinger Tror du at du kan finne noe konstruktivt? Tja både og.. Når eg ser slike bilder så bryr eg meg lite om EXIF osv, sjølv om din ser ganske bra ut. Kunne tenkt meg litt høgere blender slik at de fremste beina var litt skarpere, eller ikkje fullt så blurra. Du har rett og slett gjort meg mållaus. Veit ikkje ka eg skal sei.. Endret 4. november 2007 av cv-trial Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 *Snepp* Hehe, hyggelig det da... Jo kunne hatt høyere blender, men da ville bakgrunnen også kommet mer til syne og blitt mer detaljert, samt at resten av kroppen ville blitt mindre diffus, og serr halvferdig ut. Da syns jeg det er bedre å kjøre 100% på, enn å kjøre halveis. Når la oss si at kun tuppen på halen (?) bli uskarp klager folk på det, og da er det bedre å gjøre alt uskapt... Halveiskjøring passer ikke alltid, og her tenkte jeg at det ikke passet. Tok masse bilder av den i slik posisjon, og dette var det beste... Men alle har forskjellige meninger, det er det som gjøre hverandre bedre. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Tenkte ikke på bakenden, og bakgrunne, tenkte bare på fronten. Når du sier det sånn, så skjønner eg at du kjører det slik du har det! Sjeldent at du poster bilder på forumet (men NÅR du poster, så er det som oftest ekstremt fine bilder!) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Sitter her å rødmer for faen! :!: Har vært lite i det siste ja, har ikke knipset på noen uker nå, så har glemt å postet bildene jeg har siden i høst. Kunne kanskje hatt mindre blender så benet ble skarpt inn til kroppen, du har rett i det. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (Tatt sammen med resten av haugen, dagen etter innkjøp av makro-objektivet) Har du trent lenge før du kjøpte deg makro? Hvis ikke er dette meget imponerende til å være så fersk. Imponerende er det jo uansett, men spesielt imponerende er det hvis du er/var nybegynner med makro da dette ble tatt. Husker selv hvor mye jeg slet med å treffe med fokusen i begynnelsen... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (Tatt sammen med resten av haugen, dagen etter innkjøp av makro-objektivet) Har du trent lenge før du kjøpte deg makro? Hvis ikke er dette meget imponerende til å være så fersk. Imponerende er det jo uansett, men spesielt imponerende er det hvis du er/var nybegynner med makro da dette ble tatt. Husker selv hvor mye jeg slet med å treffe med fokusen i begynnelsen... Trent lenge på fotografering? Har hatt D50 siden høsten 2005, og siden har jeg bruk KUN AF, så fotografering med manuell fokus for første gang ble gjort med Sigma objektiv, SÅ jeg har totalt ingen erfaring med MF, og heller ikke generell blitsbruk... Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Utrolig bra. Skarpt og fint, med fine tonede farger. Du har ikke en wallpaper størrelse av denne? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Utrolig bra. Skarpt og fint, med fine tonede farger.Du har ikke en wallpaper størrelse av denne? Har et 40cm x 50cm veggbilde hjemme Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 For å prøve å være litt konstruktiv - er det ikke litt uheldig at alt skjer veldig langt mot høyre her? Gresshoppen er på en måte på vei ut av bildet, så kanskje litt mer luft hadde gjort seg om du ska velge en slik angrepsvinkel (og se insektet fra siden)? Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Utrolig pent bilde herr olsen. Hvis det skulle vært noe konstruktivt hadde jeg likt om kanskje begge følehornene hadde vært i fokus.. men det fungerer bra sånn som det er nå og.. Jeg er ingen ekspert så jeg kan nok ikke komme med den beste kritikken, men synes det var ett flott bilde Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Anew og Eirikant: Takk! Slike kommentarer kan være nyttige, slik om det kanskje akkurat nå kommer på mer mening og ikke fasit. Jeg skal se om orginalen har mer luft til høyre, sitter på skolen nå, så husker ikke. Om det er mer å gå på er det kanskje en grunn til at jeg ikke tok dte med. Jeg liker 2:3 målene jeg får fra kameraet og prøver å holde det slik når jeg cropper, liker hverken pano, firkantet eller høykant, så med videre utsnitt vil også dyret bli litt mindre, og kanskje da forsvinne. Skal tross alt holde bildene under 225kb.... (Slik de kommer på porteføljen min...) Om følerhornene skal være skarpe begge to vil det går utovr bakgrunnen. Det hadde selvfølgelig vært bedre med begge skarpe, men der og da er det vanskelig. Kommer sikkert til å ta noen neste sommer, om jeg finner de. Sjekket RAW filen nå. Jeg har croppet minimalt på høyre side, Vi snakker om 10-15 pixler (Ut ifra bildet i 1. post så klart) Har tatt ca. 1 cm på venstre side (Ut ifra bildet i første post) og croppet litt i topp/bunn. Har derfor ingentingå gå på i videre crop. Endret 5. november 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå