kris33 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg jobber med et lite filmprosjekt på skolen og vi har klart å drite oss ut litt. Vi har filmet et opptak i 16:9 og to opptak i 4:3 (misforståelse mellom de som filmet). Filmen skal bli i 4:3. Heldigvis har 16:9-opptaket nok luft på kantene til å bli croppet, så vi er heldigvis ikke helt screwed. Spørsmålet mitt er bare hvordan man cropper til 4:3. Jeg vet hvordan man cropper video, men jeg vet ikke hvor det skal croppes for å bli 4:3, siden jeg ikke vet hvor grensene går. Hvordan skal jeg croppe 16:9 video til korrekt 4:3? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Strekke 16:9-bildene til 133,333% bredde? Tror det er slik i Final Cut at du også kan sette positiv eller negativ verdi på "aspect ratio". Da tror jeg du kan få ordnet dette automatisk. Lenke til kommentar
kris33 Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Så jeg skal legge inn 16:9-klippene på en 4:3-sequence og sette scale på 133,33% på hvert enkelt av videoklippene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå