Gå til innhold

Högintensiv LED? det er?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel bare mer intenst lys. Lyser sterkere. Kanskje den er mer konsentrert også (mindre spredning). Det siste er jeg ikke sikker på. Kjenner en som satt inn en slik i kabinettet da power-LED'en røyk. Hvis en stirra rett inn i lysdioden så ble man blenda. :)
mm nice! :D bestillt en slik tell musa mi.
Lenke til kommentar

Ja, de lyser kraftigere, LED'en jeg har på pc'en min er godt synlig på veggen 7-8m vekke, og lyser opp hele rommet når det er mørkt, pleier faktisk å tape en papir bit over så jeg får sove :lol:

Intensiteten måles i mcd, og jo høyere mcd jo sterkere lys, noen av de rød/gule/oransje er helt syk, 12000mcd, mens den LED'en jeg snakket om over kun har en intensitet på 2000mcd.

Lenke til kommentar
Ja, de lyser kraftigere, LED'en jeg har på pc'en min er godt synlig på veggen 7-8m vekke, og lyser opp hele rommet når det er mørkt, pleier faktisk å tape en papir bit over så jeg får sove  :lol:  

Intensiteten måles i mcd, og jo høyere mcd jo sterkere lys, noen av de rød/gule/oransje er helt syk, 12000mcd, mens den LED'en jeg snakket om over kun har en intensitet på 2000mcd.

Tøft.. jeg ar son Logitech suround system på dataen, på høytaleren er det en liten 3mm blå diode som lyser opp stor område fra 10cm avstand! å den er ca. 100mcd... tenke på 12 000 da! :smile: :D

8) <--- Lurt med sonne da!

Lenke til kommentar
hmmm lurer på om jeg skal lage meg lommelykt???

tja...har selv laga meg ett miksebordlys av 5 stk 100mcd's 3mm røde LED's som kjører på 1.25v ( hadde en lader liggende med de spesifikasjonene :lol: )

funker fint den.. bruker den som nattbordslampe til vanlig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...