Agrostar Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Fekk vete denne veka at eg om ei stund skal få realisert draumen min: Eige ein Volvo 240 Det er noko eg har gleda meg til i mangen år. Bilen som skal kjøpast er ein 240 GL stasjonsvogn ifra 93. Siste utgaven altså Det eg lurde på er kva som er svakheitene med denne bilen. Veit at tidligare årgangar hadde problem med rust, men 93 modellane burde vel vera bedre beskytta mot det? Andre svakheitar? Og så lurde eg på kva motor som set i denna? Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hei, har selv en 740 så kan vel hjelpe deg litt, selv om jeg ikke er noen bilmekaniker. Hvilken motor som står i kan vel variere litt tenker jeg, du kan prøve å google litt eller lese på wikipedia om de forskjellige motorene som de kommer med. anbefaler deg å ta en med 136 hesters motoren i jaffal, er 116 i min og det er litt dødt selvom den jo går "greit nok". Svakheter vet jeg ikke så mye om, skulle mene 240 er kvalitetsmessig bra i forhold til mye annet. Prøv å kjøp bilen av en voksen fyr, så slipper du å få en som er skamkjørt. Motoren går som regel til du skyter den, og eneste som plager meg litt er den klassiske Volvo-hylingen Hviner i bremsene. Men uansett så kan du få en fin 240 for rundt 20 tusen ihvertfall. Synd du ikke vil ha 740, så kunne du fått overta min Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 At bremsene hyler veit eg om, men det betyr jo og at dei tek tak so det er jo litt fint og Eigaren av bilen er ei dame i 40åra og eg veit at denne bilen ikkje er revkøyrd... Jøsses kor eg gler meg! Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Snakk om drøm , men smaken er som baken todelt Endret 4. november 2007 av Fanboy Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Blir de aldri lei av å klaga på kvalitetsbilar? Syns eg har høyrt at Volvo 240 er drit mangen gonger... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) er ikke kvaliteten jeg klager på ihvertfall siden bilene jo holdbare , er mer harryfaktor, utseende og hvordan den takler svinger i høy fart jeg tenker på Endret 4. november 2007 av Fanboy Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Heller harryfaktor enn riskokerfaktor Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Gleder meg til jeg får min egen 240 Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Gratulerer med kommende bil. Tenkte jeg samtidig skulle tipse deg om VolvoForum.no, dersom du ikke vet om den fra før? Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 hvordan den takler svinger i høy fart jeg tenker på Hvor mange svinger har du tatt i 50+ km/t? Men tilbake til topic. Enten har du vanlig b230f motor med 116hk, ellers så har du fx eller fb. Sjekk bakluka for rust. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 er ikke kvaliteten jeg klager på ihvertfall siden bilene jo holdbare , er mer harryfaktor, utseende og hvordan den takler svinger i høy fart jeg tenker på takler svinger i høy fart? javel,? kjørte kompisen min sin rundt i sommer synts den ligger brukbart fint jeg da og da var nok hastighetene brukbart mye høyere enn fartsgrensa..stiv opp bilen så ligger den som ett slips... grattiz med 240 da, eneste jeg har hørt med 240 er at brekket kan henge seg litt opp, og at varmeapparatet spytter ut like mye varme i 40- som i 40+ hehe.. så blir en varm sommer Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Akkuratt sånne ting eg vil veta. Da er eg litt forberedt hvis noko skal skje. Vel vel, blir skjortelause sommarar frammover no da Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 det med varme apparatet er vel en bagatell som kan fikses tenker jeg;) Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 det med varme apparatet er vel en bagatell som kan fikses tenker jeg;) egentlig litt skeptisk til det er sikkert sånn volvo ting, volvo er jo en fenomenal vinterbil hehe.. kanskje de svenske ingeniørene konstruerte 240 på vintern og tenkte ikke på at det kom en sommer seinere Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ikke engang svenskene er så dumme... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 sant nok , vedder på at det ikke skal så mye til for å fikse det;) Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 det med varme apparatet er vel en bagatell som kan fikses tenker jeg;) egentlig litt skeptisk til det er sikkert sånn volvo ting, volvo er jo en fenomenal vinterbil hehe.. kanskje de svenske ingeniørene konstruerte 240 på vintern og tenkte ikke på at det kom en sommer seinere Ein gong me skulle på restaurang om vinteren skulle me ta Volvo 245' til pappa. Den starta den, men passasjerdøra ville ikkje opp. So me sette varmeapparet på fullt og venta, og jo da, døra den opna seg til slutt den. Men da ville den ikkje låsa seg... Så da var det berre å venta litt til og så var låsen heilgod. Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 At dørlåser fryser er ikke spesielt for volvo. Toyotaen jeg hadde før oppførte seg akkurat likt.. Når man endelig fikk opp døra ville den ikke lukke seg. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 At dørlåser fryser er ikke spesielt for volvo. Toyotaen jeg hadde før oppførte seg akkurat likt.. Når man endelig fikk opp døra ville den ikke lukke seg. han mente vel å presisere at varmeannlegget til volvo funker bra tipper jeg hehe det at dørlåser fryser tror jeg er ett problem på de fleste biler... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Har faktisk opplevd mange fryste dører på 240 når jeg tenker etter. Aldri tenkt over det før nå. Er det et vanlig 240 problem eller bare tilfelle? varmeapp. på fullt har vært løsningen her og.. Det er gøy og bytte hjullager bak. Det er sånn krympering Du kan jo bygge en 240 på biltema og trimdeler får du kasta etter deg. Ganske kurant sånn sett, men evig harry. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå