Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål angåande Volvo 240


Agrostar

Anbefalte innlegg

Fekk vete denne veka at eg om ei stund skal få realisert draumen min: Eige ein Volvo 240 :D Det er noko eg har gleda meg til i mangen år. Bilen som skal kjøpast er ein 240 GL stasjonsvogn ifra 93. Siste utgaven altså :p Det eg lurde på er kva som er svakheitene med denne bilen. Veit at tidligare årgangar hadde problem med rust, men 93 modellane burde vel vera bedre beskytta mot det? Andre svakheitar? Og så lurde eg på kva motor som set i denna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har selv en 740 så kan vel hjelpe deg litt, selv om jeg ikke er noen bilmekaniker. Hvilken motor som står i kan vel variere litt tenker jeg, du kan prøve å google litt eller lese på wikipedia om de forskjellige motorene som de kommer med.

 

anbefaler deg å ta en med 136 hesters motoren i jaffal, er 116 i min og det er litt dødt selvom den jo går "greit nok".

Svakheter vet jeg ikke så mye om, skulle mene 240 er kvalitetsmessig bra i forhold til mye annet. Prøv å kjøp bilen av en voksen fyr, så slipper du å få en som er skamkjørt.

 

Motoren går som regel til du skyter den, og eneste som plager meg litt er den klassiske Volvo-hylingen :p

Hviner i bremsene.

Men uansett så kan du få en fin 240 for rundt 20 tusen ihvertfall.

 

Synd du ikke vil ha 740, så kunne du fått overta min :)

Lenke til kommentar
er ikke kvaliteten jeg klager på ihvertfall siden bilene jo holdbare ;) , er mer harryfaktor, utseende og hvordan den takler svinger i høy fart jeg tenker på

 

 

takler svinger i høy fart? javel,? kjørte kompisen min sin rundt i sommer synts den ligger brukbart fint jeg da og da var nok hastighetene brukbart mye høyere enn fartsgrensa..stiv opp bilen så ligger den som ett slips... grattiz med 240 da, eneste jeg har hørt med 240 er at brekket kan henge seg litt opp, og at varmeapparatet spytter ut like mye varme i 40- som i 40+ hehe.. så blir en varm sommer ;)

Lenke til kommentar
det med varme apparatet er vel en bagatell som kan fikses tenker jeg;)

 

 

egentlig litt skeptisk til det :p er sikkert sånn volvo ting, volvo er jo en fenomenal vinterbil :p hehe.. kanskje de svenske ingeniørene konstruerte 240 på vintern og tenkte ikke på at det kom en sommer seinere :p

Lenke til kommentar
det med varme apparatet er vel en bagatell som kan fikses tenker jeg;)

 

 

egentlig litt skeptisk til det :p er sikkert sånn volvo ting, volvo er jo en fenomenal vinterbil :p hehe.. kanskje de svenske ingeniørene konstruerte 240 på vintern og tenkte ikke på at det kom en sommer seinere :p

Ein gong me skulle på restaurang om vinteren skulle me ta Volvo 245' til pappa. Den starta den, men passasjerdøra ville ikkje opp. So me sette varmeapparet på fullt og venta, og jo da, døra den opna seg til slutt den. Men da ville den ikkje låsa seg... Så da var det berre å venta litt til og så var låsen heilgod. :p

Lenke til kommentar
At dørlåser fryser er ikke spesielt for volvo. Toyotaen jeg hadde før oppførte seg akkurat likt.. Når man endelig fikk opp døra ville den ikke lukke seg.

 

 

han mente vel å presisere at varmeannlegget til volvo funker bra tipper jeg :p hehe

 

det at dørlåser fryser tror jeg er ett problem på de fleste biler...

Lenke til kommentar

Har faktisk opplevd mange fryste dører på 240 når jeg tenker etter. Aldri tenkt over det før nå. Er det et vanlig 240 problem eller bare tilfelle? varmeapp. på fullt har vært løsningen her og..

 

Det er gøy og bytte hjullager bak. Det er sånn krympering :D

 

Du kan jo bygge en 240 på biltema og trimdeler får du kasta etter deg. Ganske kurant sånn sett, men evig harry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...