abze Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Jeg har tastet glxinfo | grep direct i terminalen og funnet ut at "direct rendering" er skrudd av så det viser "Direct Rendering off". Det er vel kanskje derfor internett sider hakker når jeg scroller? Jeg har installert proprietære grafikkdrivere til skjermkortet fra ATI. frode@frode-desktop:~$ glxinfo | grep directXlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":1.0". direct rendering: No (If you want to find out why, try setting LIBGL_DEBUG=verbose) frode@frode-desktop:~$ Jeg har holdt på i mange timer nå, og finner ikke ut av det. Hater å vær n00b Hvordan skrur jeg det på? Er lei av hakkingen... alt startet med at jeg skulle prøve å få Compiz til å funke, og det funker Endret 6. november 2007 av abze Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Har du lest denne: https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI Lenke til kommentar
abze Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Den har jeg vært borti ja, og det var da problemene med trege nettsider og direct rendering startet. fulgte denne linken fra den siden: http://combatwombat.7doves.com/index.php/2..._new_ati_driver Og...Har værtfall installert driverene skikkelig håper jeg, gjennom scriptet Envy som finnes her: http://www.albertomilone.com/nvidia_scripts1.html Endret 4. november 2007 av abze Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hvordan ser /etc/X11/xorg.conf ut? Lenke til kommentar
abze Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Nå klarer jeg ikke engang å komme til desktop når jeg booter Så får ikke sjekka /etc/X11/xorg.conf [Edit] OK kom meg inn på desktop, men fortsatt litt problemer.... har vært innom ein del på ubuntu forumet de siste dager så fått med meg noe hvertfall måtte Starte i safe, og taste inn "metacity replace" så komme meg hvertfall inn på nettet. Poste xorg.conf output: # xorg.conf (xorg X Window System server configuration file) # # This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using # values from the debconf database. # # Edit this file with caution, and see the xorg.conf manual page. # (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.) # # This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only* # if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg # package. # # If you have edited this file but would like it to be automatically updated # again, run the following command: # sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg Section "Files" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "kbd" Option "CoreKeyboard" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "us" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "ZAxisMapping" "4 5" Option "Emulate3Buttons" "true" EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "stylus" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "stylus" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "eraser" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "eraser" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "InputDevice" Driver "wacom" Identifier "cursor" Option "Device" "/dev/input/wacom" Option "Type" "cursor" Option "ForceDevice" "ISDV4" # Tablet PC ONLY EndSection Section "Device" Identifier "Generic Video Card" Driver "fglrx" BusID "PCI:1:0:0" EndSection Section "Extensions" Option "Composite" "0" EndSection Section "Monitor" Identifier "L1950H" Option "DPMS" EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "Generic Video Card" Monitor "L1950H" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "720x400" "640x480" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Default Screen" InputDevice "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" # Uncomment if you have a wacom tablet # InputDevice "stylus" "SendCoreEvents" # InputDevice "cursor" "SendCoreEvents" # InputDevice "eraser" "SendCoreEvents" Endret 6. november 2007 av abze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå