Gå til innhold

Hvor mye er denne verdt i dag?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge maskinen min for å gå over på noe kraftigere (Quad +8800GT). Hva kan dette prises til som en komplett pakke? Evt. i deler om det kan lønne seg.

CPU: Intel Core 2 Duo E6400 (God for 3,84 GhZ)

Hovedkort: ASUS P5B deluxe Wifi

RAM: 4X1GB HyperX PC6400 (SLI-ready) (God for 960 MhZ)

GPU: Geforce 8800GTS 640MB DDR3 (God for 640/2147)

HDD1: Samsung spinpoint 250GB (7200RPM)

HDD2: Seagate barracuda 250GB (7200RPM) X3 i RAID for OS

HDD3: Samsung spinpoint 500GB

HDD4: Samsung spinpoint 500GB

Skjerm: Samsung Syncmaster 226BW

Mus: Logitech MX518

Musmatte: S&S Steelpad

Keyboard: Gammelt HP tastatur

Audio: P5B deluxe har HD lyd (S-PDIF)

Høyttalere: Logitezh Z-5500

Headset 1: Koss UR-40

DVD brenner: Liteon DVD-RW 16X

Kabinett: Random (Med akasa viftestyring)

Vifter: 2X80mm MIST + 1X120mm MIST

CPU, RAM & GPU har kjørt 24/7 OC på:

CPU: 3,2GhZ

RAM: 800

GPU: 600/1950

-Øivind-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du selge anlegget også? hvorfor det egentlig?? hva skal du kjøpe?

vil kanskje si 10 tusen uten anlegg og 12,5 tusen med anlegg tror jeg du er garantert på og få noen på kroken:P

men du kan jo legge ut for 12,5 uten anlegg og 15 tusen med anlegg:P folk pruter litt vettu!

eller hva syns du om dette, hva ga du får dette??

Lenke til kommentar

Ja jeg tenkte å ta alt sammen, anlegget også. Kommer til å oppgradere det også til løse komponenter istedet. Syns ikke lyden er "der" oppe selv om det er mest morro for pengene med Z-5500 såklart. Jobber med data og lyd hver dag så blir lett frista vettu :)

Jeg gav vel nesten 18K for PC-en i januar i år, 3K for anlegget, og 4K for skjermen. Nå skal det sies at jeg vet ting faller fort i pris, men <15K er noe du mener jeg kanskje kan få for dette? Noen andre?

Edit: Skrev feil pris

Endret av branick
Lenke til kommentar
det er morro med nytt. men det er ikke veldig stor ytelse forbedring på det du har planlagt å bytte ut med?

godt tips er å legge den ut på alle de gratisbruktmarkedene du vet om å se hva folk byr.

Jeg innser at jeg ikke kan tjene så utrolig mye på det, men mitt nåværende hovedkort har ikke engang SLI muligheter, og da blir det "smått" i mine øyne plutselig. Jeg pleier også å kjøre spillene over på en 37" HD-TV fordi det er utrolig gøy å se spill i stort format. Det virker mer livaktig da. Har i det siste blitt vant med ganske tunge spill, og om jeg da napper opp grafikken og oppløsningen der det ser BEST ut, så er jeg fort nede i 10/12 FPS, og det klarer jeg ikke ;P

Dessuten kommer Crysis og NFSProstreet rett rundt hjørnet nå.. Greit å være forberedt da har jeg tenkt :)

Jeg har lenge vurdert på om jeg BARE skal oppgradere maskinen, men det ser jeg ikke på som hensiktsmessig for da blir jeg nødt til å bytte hovedkortet også om jeg vil ha SLI siden mitt ikke støtter dette :(

Derfor tenkte jeg at jeg kan selge den som den står.

Og den nye maskinen skal ikke stå uklokket i mange timene den heller bare så det er sagt ;) så ytelseshoppet vil jeg merke ganske så godt håper jeg?

Takk for tipset om å selge skjermen og anlegget alene.

-Øivind-

Edit: Er det lurt å evt selge med færre harddisker? Er jo sikkert ikke alle som vil ha 1625GB lagring på en PC? Eller vil det senke totalprisen ved å selge noen HDD løst?

Endret av branick
Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ingen grunn til å bytte alt. Selg HK og skjermkort å kjøp SLI HK+ 2x 8800GT elns. Evnt bytte ut CPU i tillegg. Det ville jeg hvertfall gjordt.

EDIT: Regner med at du har fastjobb så da blir det kansje enklere for deg å bytte ett såpass "nytt" system enn det blir for f.eks meg som har veldig lav intekt atm. (selv om jeg håper å endre det snart :D)

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar
Jeg ser egentlig ingen grunn til å bytte alt. Selg HK og skjermkort å kjøp SLI HK+ 2x 8800GT elns. Evnt bytte ut CPU i tillegg. Det ville jeg hvertfall gjordt.

EDIT: Regner med at du har fastjobb så da blir det kansje enklere for deg å bytte ett såpass "nytt" system enn det blir for f.eks meg som har veldig lav intekt atm. (selv om jeg håper å endre det snart :D)

Om jeg legger 6000 i en oppgradering av bare maskinen, eller selger hele maskinen og legger de 6000+salgspris på PC-en i den nye maskinen er jo egentlig det samme. Men du vet.. det frister å ha det nye om man er over gjennomsnitt opptatt av å holde seg selv oppdatert på maskinvare og andre duppeditter. Også etter innkjøp av speilreflekskamera har jeg blitt en smule misfornøyd med skjermen min. Syns ikke den dekker fargespekteret godt nok til å gjengi bildene naturlig nok. Vurderer en litt større HP som jeg har lest gode tester av, men tiden får vise hva slags sum jeg legger i ny maskin.

Jeg har fast jobb ja så ting kan være en smule enklere å få da enn om jeg hadde en veldig lav inntekt som du sier. Får håpe det endrer seg fort som fy for din del også da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...